مدیر کل نظارت و ارزیابی فراورده‌های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: خمیر مرغ باید در یک زمان‌بندی مشخص و در یک پروسه بهداشتی تولید و استفاده شود.

سلامت نیوز: مدیر کل نظارت و ارزیابی فراورده‌های خوراکی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: خمیر مرغ باید در یک زمان‌بندی مشخص و در یک پروسه بهداشتی تولید و استفاده شود.

دکتر سیدهدایت حسینی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه زمانبندی مشخصی را با صنعت غذا در مورد بهداشتی کردن خمیر مرغ هماهنگ کرده‌ایم، گفت: طبق اقدامات انجام شده، خمیر مرغ باید در یک زمان‌بندی مشخص و در یک پروسه بهداشتی تولید و استفاده شود. تا رسیدن آن زمان درخواست کردیم که تولید و استفاده از خمیر مرغ در سوسیس و کالباس متوقف شود.

حسینی در پاسخ به اینکه مدت زمان مشخص شده با صنعت در مورد بهداشتی کردن تولید و استفاده از خمیر مرغ چقدر‌ است؟‌ گفت: مدت زمان آن به برنامه‌ها و زمانبندی‌های ما با صنعت و میزان صحه‌گذاری و نظارت بهداشتی مورد نظر سازمان غذا و دارو توسط صنعت غذا بستگی دارد.

وی ادامه داد: در واقع بستگی به این دارد که چقدر مسیر و روشی که در تولید و استفاده از خمیرمرغ مد نظر سازمان غذا و دارو است، انجام شود.

وی در مورد گفته صنعت غذایی مبنی بر امکان پذیر نبودن حذف خمیر مرغ تصریح کرد: سازمان غذا و دارو به بهداشتی شدن تولید و استفاده خمیر مرغ معتقد است و این خمیر باید بهداشتی شود تا بعد از انجام صحه گذاری‌ها و نظارت‌های سازمان تصمیم نهایی را درمورد آن بگیریم.

حسینی در پایان درباره عوارض استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های پروتئینی نظیر سوسیس و کالباس گفت: قطعا با نظارت بهداشتی که روی خمیر مرغ انجام می‌شود این خمیر بدون مشکل و عوارض بهداشتی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha