سلامت نیوز :تجویز و مصرف بی‌رویه آنتی بیوتیک‌ها مشکل ساز شده استدبیر اجرایی دهمین همایش سالانه انجمن عفونی اطفال و ششمین بزرگداشت استاد دکتر سید احمد سیادتی از برگزاری این کنگره از تاریخ 28 تا 30 آبان ماه سال جاری با حضور 400 فوق تخصص عفونی اطفال ، متخصصین کودکان، پزشکان عمومی ، متخصصین عفونی بزرگسال در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روابط عمومی انجمن عفونی اطفال ، دکتر پرویز طباطبایی با بیان اینکه  فوق تخصص‌های عفونی از شهرهای مختلف کشور طی این سه روز در تهران گرد هم می‌آیند اظهار کرد: مباحث عام و فراگیر جامعه و در عین حال نو و جدید در این کنگره مورد بررسی قرار می گیرند، ضمن آنکه تلاش می‌کنیم اشکالات و چالش‌های پزشکان را در این حوزه برطرف کنیم.وی به یکی از مشکلات مبتلابه جامعه اشاره و عنوان کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد تجویز و مصرف بی‌رویه داروهای آنتی‌بیوتیک هستیم. توصیه ما استفاده کمتر از آنتی‌بیوتیک‌هاست.

زیرا به دلیل تجویز زیاد این داروها مقاومت میکروبی ایجاد شده است.دبیر اجرایی دهمین همایش سالانه انجمن عفونی اطفال و ششمین بزرگداشت استاد دکتر سید احمد سیادتی با اشاره به اینکه مقالات مختلفی به دبیرخانه کنگره ارسال شده که مورد تبادل نظر قرار می‌گیرند گفت:10 امتیاز بازآموزی برای شرکت کنندگان در این کنگره اختصاص یافته است.

وی به برپایی نمایشگاه عرضه تجهیزات و داروها در حاشیه کنگره اشاره و عنوان کرد: شرکت‌های دارویی مختلفی در این نمایشگاه غرفه دارند و داروهایشان را در معرض دید شرکت‌کنندگان می‌گذارند.

به گفته طباطبایی ارتقای سلامت جامعه از جمله اهداف اصلی برگزاری این کنگره است.

دهمین همایش سالانه انجمن عفونی اطفال و ششمین بزرگداشت استاد دکتر سید احمد سیادتی از تاریخ 28 تا 30 آبان ماه سال جاری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران برگزار می شود.علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 66968317 تماس و یا به آدرس اینترنتی www.Ipsociety.ir  مراجعه فرمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha