دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴
کد خبر: 122774

 سلامت نیوز :دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی عدم خشونت 2 اکتبر 2014 برابر با 10 مهر ما جاری از تمامی مردم خواست تا با نفوذ نابردباری مبارزه و بر اساس فلسفه عدم خشونت ماهاتما  گاندی همبستگی انسانی پدید آورند.
 
به گزارش سلامت نیوز متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است:
 
در این روز جهانی عدم خشونت، فلسفه مرحوم ماهاتما گاندی را گرامی می داریم که سرمشق ایشان ثابت کرد اعتراض های صلح آمیز می تواند بیشتر از تجاوزات نظامی دستاورد داشته باشد.
 
اصول نهفته در اعلامیه جهانی حقوق بشر که در 1948 تصویب گردید یعنی همان سال درگذشت گاندی، بسیار مرهون اعتقادات ایشان است.
 
در این زمان که خشونت فرقه ای افزایش یافته و تخریب بی جهت مکان ها و میراث فرهنگی ادامه دارد، موقع مناسبی برای یادآوری فراخوان گاندی برای صلح و آشتی و هشدار وی است مبنی بر اینکه "چشم در برابر چشم موجب ایجاد جهانی پر از نابینا        می شود".
 
ما باید فرهنگ صلح را پرورش دهیم، بر گفتگو و تفاهم تکیه نماییم، فرهنگ عدم خشونت را ترویج دهیم و صلحی پایدار ایجاد نماییم. از راه آموزش، می توانیم راه های نوین همزیستی با یکدیگردر سیاره زمین را ایجاد کنیم. آموزش همچنین می تواند بنیادی برای توسعه الگوی جدید شهروند جهانی و همبستگی ارائه دهد که برای جهان امروز بسیاراساسی است.
 
در این روز، اینجانب از تمامی مردم می خواهم تا با نفوذ نابردباری مبارزه و شهروندی جهانی را به پیش برده همچنین بر اساس فلسفه عدم خشونت ماهاتما  گاندی همبستگی انسانی پدید آورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha