پارازیت ها هنوز هم درد سر ساز می شوند و عامل مشکلات جسمی پایتخت نشین ها معرفی می شوند.در واقع سردرد، سرگیجه، سقط جنین، سرطان و مشکلات تنفسی، این ها همه مشکلاتی است که گریبان گیر پایتخت نشین هاست. بیماری هایی که در ابتدای امر به نظر می رسد نتیجه آلودگی هوای تهران و دود و دمی باشد که تهرانی ها هر روز روانه ریه های خود می کنند، اما اینچنین نیست.

بالاخره ماجرای نویزهای جنجالی به کجا ختم می شود؟

سلامت نیوز: پارازیت ها هنوز هم درد سر ساز می شوند و عامل مشکلات جسمی پایتخت نشین ها معرفی می شوند.در واقع سردرد، سرگیجه، سقط جنین، سرطان و مشکلات تنفسی، این ها همه مشکلاتی است که گریبان گیر پایتخت نشین هاست. بیماری هایی که در ابتدای امر به نظر می رسد نتیجه آلودگی هوای تهران و دود و دمی باشد که تهرانی ها هر روز روانه ریه های خود می کنند، اما اینچنین نیست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت شفاف،پارازیت ها هنوز هم درد سر ساز می شوند و عامل مشکلات جسمی پایتخت نشین ها معرفی می شوند.در واقع  سردرد، سرگیجه، سقط جنین، سرطان و مشکلات تنفسی، این ها همه مشکلاتی است که گریبان گیر پایتخت نشین هاست. بیماری هایی که در ابتدای امر به نظر می رسد نتیجه آلودگی هوای تهران و دود و دمی باشد که تهرانی ها هر روز روانه ریه های خود می کنند، اما اینچنین نیست.

به عبارت دیگر به گفته بسیاری از کارشناسان  آلودگی هوا تنها دلیل بروز این بیماری ها نیست و آنچه که مزید بر علت شده تا پایتخت نشین ها را بیمار و عقیم کند، امواج نامرئی است که به عنوان پارازیت شناخته می شوند.


امواجی که  به گفته مسئولین ، هنوز ضرر و زیان ان برای بدن انسان از لحاظ تحقیقات علمی  به اثبات نرسیده است اما در هر حال بازار شایعات درباره اثرات بد ان همچنان داغ است.

امواجی که برای مختل کردن شبکه های ماهوارها ارسال می شوند و نهاد مسئول آنها هم هرگز معلوم نشده است. نتیجه هم این شده که انواع و اقسام شایعات پارازیتی در پایتخت قوت گرفته که تا پیش از روی کار آمدن دولت روحانی به طور جدی به آنها پرداخته نشده است. شایعاتی که گاهی توسط مسئولین تلویحا تایید می شود و همین امر باعث می شود افکار عمومی شاخ و برگ بیشتری به این شایعات بدهد.

شهریور ماه سال گذشته نیز با اوج گیری زمزمه‌هایی در خصوص آثار پارازیت‌های ماهواره ای اخباری مبنی بر سوال مجلس شورای اسلامی از دو وزیر ارتباطات و بهداشت دولت دهم برای بررسی اثر پارازیت ها، منتشر گردید اما پس از آن با فروکش کردن بحث‌ها موضوع سوال هم فراموش شد.

با روی کار آمدن دولت روحانی، دی ماه امسال بود که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به کاربران در شبکه های اجتماعی گفت: اگر ارسال پارازیت بر روی ماهواره ها، سلامت مردم را تهدید کند، رییس جمهوری شخصا در این موضوع ورود خواهند کرد و به اطلاع مردم خواهند رساند تا امید ها برای باز کردن گره کور شایعات پارازیتی تازه شود.

با این حال معصومه ابتکار درباره تاثیر پارازیت‌های موجود روی سلامت جامعه و افزایش آمار معنادار سرطان گفت: دلایل ایجاد سرطان متعدد است؛ درصدی ممکن است ژنتیکی باشد، بخشی مربوط به نوع تغذیه و آلودگی‌های محیط‌زیست یا مصرف دخانیات مثل قلیان و... است. پس نمی‌توان علت آن را صرفا مشکلات محیط ‌زیست و پارازیت دانست.

بعد از آن اما با وقوع طوفان در پایتخت حرف و حدیث های پارازیتی شدت گرفت.هواشناسی دلیل عدم توانایی خود برای پیشبینی طوفان را امواج پارازیت معرفی کرد.

ماجرا هم از این قرار بود که روز 12 خرداد گذشته با طوفان شدیدی روبه‌رو شد و پنج کشته و 30 زخمی برجای گذاشت با این حال سازمان هواشناسی نتوانست وقوع این طوفان را پیش‌بینی کند.

حالا اما به تازگی، در حالی که مجلسی ها اعلام کرده بودند ماجرای پارازیت و تاثیر ان بر پیشبینی سازمان هواشناسی از توفان و بیماری زا بود ان را بررسی می کنند،اما یک عضو فراکسیون محیط‌ زیست مجلس اعلام کرد: تاکنون در فراکسیون محیط‌زیست، فعالیتی درباره بررسی موضوع پارازیت‌ها صورت نگرفته است،  رئیس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه شهر تهران تنها یک رادار اصلی در شهر پرند برای هواشناسی دارد، گفته: رادار هواشناسی پایتخت احتمالا به دلیل امواج دارای نویز است و این موضوع یک سوم تصاویر هواشناسی این شهر را نامفهوم کرده است.
داود پرهیزگار افزوده: عدم پیش‌بینی طوفان تهران در خردادماه سال‌جاری می‌تواند به دلیل همین نویز و نامفهومی تصاویر باشد.

این در حالی است که معاون محیط‌زیستی انسانی  معصومه ابتکار نیز پس از کش‌وقوس‌های بسیار اعلام کرده ، پارازیت ‌ها سرطانزاست و خواستار توقف ارسال آنها شده است.

سعید متصدی، معاون محیط‌ زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌ زیست با اعلام اینکه سازمان محیط‌ زیست از کمیته رسیدگی به وضعیت پارازیت‌ها درخواست کرد، با توجه به سرطانزابودن پارازیت ها، تصمیم دیگری برای مقابله با تهاجم فرهنگی اتخاذ شود، گفته: برای رسیدگی به وضعیت پارازیت‌ها کمیته مشترکی با همکاری سازمان حفاظت محیط‌زیست و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تشکیل شده و تاکنون جلسات آن در سطح وزیر تشکیل شده و مصوباتی نیز داشته است.

او ادامه داده: بر اساس این مصوبات قرار شد مبحث مربوط به «پارازیت»‌ها و تاثیر آن روی انسان با جدیت پیگیری شود زیرا بحث سرطانزابودن پارازیت‌ها بارها مورد بررسی قرار گرفته است و احتمال بروز این بیماری به‌علت تاثیر پارازیت‌ها در انسان وجود دارد.

متصدی اظهار کرده: پیشنهاد سازمان محیط‌زیست بر حذف کامل پارازیت هاست اما اگر قرار است برای مقابله با بحث تهاجم فرهنگی و حفاظت از شأن و کیان کشور اقدامی انجام شود بهتر است راه‌های دیگری برای آن پیشنهاد شود.

با این تفاسیر به نظر می رسد ماجرای پارازیت ها روز به روز رنگ و بوی جدی تری به خود می گیرد و باید منتظر ماند و دید بالاخره پایانی برای این ماجرای پر جنجال رقم می خورد یا خیر؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha