دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 122801

یک متخصص طب سنتی گفت: ریزش مو دلایل گوناگونی دارد که طب سنتی برای آنها درمان‌های متفاوتی پیشنهاد می‌دهد.

درمان ریزش مو با گیاهان دارویی

سلامت نیوز: یک متخصص طب سنتی گفت: ریزش مو دلایل گوناگونی دارد که طب سنتی برای آنها درمان‌های متفاوتی پیشنهاد می‌دهد.

علی حسینی در گفت‌وگو با فارس در مورد درمان ریزش مو گفت: یکی از دلایل ریزش مو، مشکلات گوارشی و یبوست است که درمان آن مصرف خاکشیر، روغن زیتون و پرهیز از مصرف چای و سرخ کردنی هاست.

وی ادامه داد: گاهی نیز به دلیل کم خونی مو ریزش پیدا می‌کند در این صورت بهتر است کم خونی درمان شود.مصرف داروهای اعصاب و هورمونی نیز ریزش مو را افزایش می‌دهد.اگر دلیل ریزش مو ریشه روانی و عصبی دارد مصرف گل‌گاوزبان،جوشانده به لیمو و شربت بادام توصیه می‌شود.

این متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه عامل ارثی نیز باعث ریزش مو می‌شود، گفت: دلیل دیگر ریزش مو استفاده از مواد شیمیایی مثل شامپو و صابون است که به جای آن گل سرشور و صابون زیتون توصیه می‌شود یا به دلیل خوردن غذاهای مانده و فاسد است.

حسینی تصریح کرد: در طب سنتی استفاده از سدر و حنا برای درمان ریزش مو توصیه می‌شود چون این گیاهان دارویی خاصیت ضد قارچ دارند و التهاب ناشی از ریزش مو را کاهش می‌دهند.

وی افزود: استفاده از رزماری نیز به کاهش ریزش مو کمک می‌کند.این گیاه علاوه بر افزایش خونرسانی و پیشگیری از ریزش،به رشد مو کمک می‌کند.

این متخصص طب سنتی گفت: گیاهان بابونه و آویشن نیز خاصیت ضد ریزش مو دارند چون این گیاهان نیز ضد باکتری و قارچ هستند.استفاده از گیاه نخل مرداب نیز به کاهش ریزش مو در مردان کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha