مدیركل انتقال خون استان تهران در واكنش به نگرانی‌های موجود در رابطه با كاهش آمار اهدا كنندگان خون در ماه رمضان گفت: تا این لحظه بحرانی متوجه ذخایر خونی كشور نیست؛ اما قبل از ایجاد بحران باید از آن پیشگیری كرد.

دكتر مصطفی جمالی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به كاهش آمار اهدا كنندگان خون گفت: در فصل تابستان معمولا به دلیل گرمای هوا تعداد مراجعه كنندگان برای اهدای خون كاهش می‌یابد. امسال نیز تلاقی ماه رمضان با فصل گرما، سبب شده كه ذخایر خونی مقداری كاهش یابد. این در حالی است كه در صورت خوردن سحری، اهدای خون تا ساعات قبل از ظهر مشكلی را برای اهدا كنندگان ایجاد نمی‌كند.

وی با تاكید بر این كه در حال حاضر وضعیت ذخایر خونی بحرانی نیست؛ گفت: قبل از بروز بحران باید از آن پیشگیری كرد. براین اساس با اطلاع رسانی مناسب و در صورت افزایش مراجعه اهدا كنندگان در طول روزهای عادی ماه رمضان، نگرانی در مورد كاهش ذخایر خون وجود ندارد.

مدیركل انتقال خون استان تهران با بیان این كه معمولا در شب‌های قدر تعداد مراجعه كنندگان به پایگاه‌های انتقال خون افزایش می‌یابد، گفت: در صورتی كه افراد نذر دارند، بهتر است در طول ماه رمضان برای اهدای خون مراجعه كنند؛ چرا كه شب‌های قدر ازدحام مراجعه‌كنندگان را به دنبال داشته و از طرف دیگر ممكن است امكانات واحدهای انتقال خون برای این تعداد جمعیت كافی نباشد.

دكتر جمالی در پایان با بیان این كه با فرا رسیدن ماه رمضان پایگاه‌های انتقال خون در سطح شهر برای خدمت رسانی مستقر شده‌اند، گفت: اغلب واحدهای انتقال خون از افطار تا نیمه شب فعال هستند. همچنین به منظور رفاه حال روزه‌داران در برخی از مراكز مذهبی نیز پایگاه‌های انتقال خون به ارایه خدمت می‌پردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha