این روزها ابولا تبدیل به معضلی فراگیر در جهان شده است.

سلامت نیوز: این روزها ابولا تبدیل به معضلی فراگیر در جهان شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت شفاف، وزیر امورخارجه انگلیس روزپنجشنبه در کنفرانس بین المللی بیماری ابولا در لندن هشدار داد شیوع این بیماری خطرناک درغرب آفریقا سریعتر از واکنش وکمک های جامعه بین‌الملل است. فیلیپ هاموند بااشاره به گسترش بیماری ابولا در سیرالئون ولیبریا افزود : برای مبارزه با این بیماری خطرناک نیاز به اقدام قاطع وکمک‌های بیشتر وسریعتر جامعه بین الملل ازجمله کمک های پزشکی ومالی است.

ابولا در روزهای اخیر جان انسان های زیادی را گرفته است.

به کمک بیشتر جامعه جهانی نیاز داریم تا پزشک و پرستار در اختیار نیازمندان بگذاریم ومنابع لازم را به مقابله با ابولا اختصاص دهیم. هاموند اضافه کرد: تلاش می کنیم بحران ابولا را مدیریت کنیم ودراین راه بیست کشور جهان با یکدیگرهمراه شده اند وامیدواریم تعهدات و وعده هایی که داده می شود این امکان را فراهم کند که رویکرد کنونی را دربرخورد با این بحران ارتقا بخشیم.

وزیرخارجه انگلیس همچنین گفت که لندن تاکنون کمک های قابل توجهی را به شناسایی ودرمان بیماران وجلوگیری ازگسترش ابولا اختصاص داده واعطای کمک های بیشتر را دردست بررسی دارد.

کنفرانس بین المللی شکست دادن ابولا در سیرالئون به میزبانی دولت های انگلیس وسیرالئون روزپنجشنبه باحضور مقامات بهداشتی ازبیست کشور جهان در لندن گشایش یافت. یکی ازاهداف برگزاری این کنفرانس که درغیاب ارنست بای کوروما رئیس جمهوری سیرالئون گشایش یافت، تلاش برای جلب کمک های جامعه بین الملل به منظور مقابله با گسترش بیماری فراگیر ابولا درغرب آفریقا از جمله سیرالئون است.

وزارت امورخارجه انگلیس گفته است که ارنست بای کوروما به دلیل نقص فنی هواپیمایش، سفرش را به لندن لغو کرده است. براساس گزارش موسسه بین المللی کمک رسانی آکسفام درحال حاضر بیش از 5/2‌میلیون نفر درغرب آفریقا درمعرض ابتلا به ویروس ابولا قرار دارند. 

ابولا در حال حاضر تبدیل به معضلی برای کشورهای آفریقایی و برخی از کشورهای آسیایی شده است و برخی از کارشناسان در این میان دست کشورهای غربی را نیز مشاهده می کنند.

ابولا به حدی در این روزها جدی شده است که برخی ها نگران هستند در آینده نزدیک این بیماری همانند ایدز تبدیل به معضلی فراگیر و پایدار شود.

باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده  کشورهای درگیر ابولا به کمک سازمان ها و نهادهای بین المللی چه فکری برای این معضل خواهند کرد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha