مسئولان حوزه سلامت در عربستان اعلام کردند: در زمان برگزاری مراسم حج امسال تمامی زائران از ابتلا به بیماری‌های عفونی مصون ماندند.

سلامت نیوز: مسئولان حوزه سلامت در عربستان اعلام کردند: در زمان برگزاری مراسم حج امسال تمامی زائران از ابتلا به بیماری‌های عفونی مصون ماندند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، بنابر اعلام مسئولان سلامت عربستان در زمان برگزاری مراسم حج، 134 مورد مشکوک به سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS) شناسایی شد اما خوشبختانه نتایج تمام آزمایشات منفی بوده است.

دکتر «انیس سیندی»، قائم مقام رئیس مرکز کنترل و نظارت عربستان گفت: خوشبختانه تمام موارد مشکوک به سندرم تنفسی خاورمیانه منفی بوده‌اند و خطری این زائران را تهدید نکرده است. همچنین هیچ مورد تایید شده ابتلا به این سندرم یا ابولا در میان حجاج مشاهده نشده است.

دکتر سیندی همچنین افزود: در زمان برگزاری مراسم حج، مراکز خدمات درمانی در مکه و دیگر شهرهای مقدس، 903 مرکز دیالیز و تعداد زیادی مرکز ارائه خدمات و مراقبت‌های قلبی – عروقی فراهم کرده‌اند.

به گزارش عرب نیوز، سیندی اظهار داشت: با افراد مشکوک به ابتلا به سندرم تنفسی خاورمیانه همچون موارد تایید شده برخورد کردیم تا از شیوع بیشتر این بیماری پیشگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha