معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، در ارتباط با ادامه همکاری با بخش خصوصی برای اداره داروخانه های بیمارستانی، گفت: برداشت ما این است که اکثریت بخش خصوصی در ارائه خدمت مناسب، ناتوان بوده اند.

سلامت نیوز: معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، در ارتباط با ادامه همکاری با بخش خصوصی برای اداره داروخانه های بیمارستانی، گفت: برداشت ما این است که اکثریت بخش خصوصی در ارائه خدمت مناسب، ناتوان بوده اند.

دکتر رسول دیناروند با اعلام اینکه سیاست وزارت بهداشت این نیست که داروخانه های بیمارستانی بلافاصله همه برگردند به بیمارستان، به مهر گفت: بخش خصوصی هم می تواند خدمت خوب ارائه بدهد. مهم این است که ارائه خدمت باید به خوبی صورت بگیرد و متوقف نشود. برداشت ما این است که اکثریت داروخانه های بیمارستانی در ارائه خدمت مناسب ناتوان بوده بوده اند. البته تعداد داروخانه های بیمارستانی هم که خدمت خوب ارائه داده اند، کم نیستند. ولی نگاه ما این است که بسیاری از داروخانه هایی که واگذار شده، خدمت مناسب ارائه نمی دهند و گاهی اوقات تخلفاتی هم صورت می گیرد.

وی ادامه داد: توصیه ما به دانشگاههای علوم پزشکی این است که بیمارستانهایی را که اداره می کنند، همه بخشهای آن را اداره کنند. اگر قرار بود بخش خصوصی ورود کند، باید کل مجموعه بیمارستان را اداره می کرد و سیاست وزارت بهداشت هم در این حوزه مثبت است. یعنی آماده است و آقای وزیر هم گروهی را تعیین کرده که در حال بررسی روشهایی هستند که با استفاده از شیوه های جدید مدیریتی، ارتقای خدمات در بیمارستانهای دولتی را داشته باشیم.

دیناروند به نحوه اداره داروخانه های بیمارستانی بر اساس سیاستهای جدید مدیریتی وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: این احتمال هست که واگذار شوند و یا پیمان مدیریت شوند. اما اینکه قسمت هایی از بیمارستان را تکه تکه کنیم و به بخش خصوصی بدهیم، در ارزیابی های ما پاسخ مناسب نداده است.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: البته به بیمارستانها اجازه دادیم وقتی قراردادشان با بخش خصوصی تمام شد، اگر خواستند تمدید نکنند و اگر خواستند تمدید کنند، باید استانداردهای ما رعایت شود.

وی تاکید کرد: احتمال اینکه برخی دانشگاههای علوم پزشکی با بخش خصوصی برای اداره داروخانه های بیمارستانی ادامه همکاری بدهند، حتما وجود دارد و ممنوع نکرده ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha