دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 122839

محققان می گویند، کودکانی که تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرند به احتمال زیاد دچار مشکل یادگیری می شوند.

سلامت نیوز: محققان می گویند، کودکانی که تحت بیهوشی عمومی قرار می گیرند به احتمال زیاد دچار مشکل یادگیری می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، نتایج بررسی های متعدد نشان می دهد قرار گرفتن در معرض بیهوشی عمومی قبل از ۴ سالگی، خطر مشکلات شناختی و اختلال ADHD را افزایش می دهد. نتیجه بررسی دیگری نیز نشان می دهد، کودکانی که تحت ۲ بیهوشی عمومی قرار می گیرند، نسبت به کودکان دیگر ۵۰ درصد بیشتر دچار مشکل یادگیری می شوند. برای دست یافتن به پاسخ این پرسش که چگونه این داروها روی مغز کودکان تأثیر می گذارد، متخصصان انگلیسی کار تحقیقاتی مشترکی انجام می دهند اگرچه در موارد تهدید کننده، جراحی برای کودکان امری اجتناب ناپذیر است اما یکی از اهداف این تحقیق مشترک کمک به والدین در خصوص تصمیم گیری برای به تأخیر انداختن جراحی است.

طبق نتایج یکی از بررسی ها که باعث نگرانی زیادی شده است بیهوشی قبل از ۲ سالگی، خطر بروز اختلال ADHD را به طور چشمگیری افزایش می دهد. از طرفی ۲ بیهوشی عمومی قبل از ۴ سالگی، احتمال بروز مشکل اختلال خواندن، نوشتن و حل کردن مسائل ریاضی را تا ۵۰درصد افزایش می دهد. در این زمینه تعداد دفعات بیهوشی و زمان آن نیز مهم است چنانکه مشخص شده است عمل جراحی کمتر از ۲ ساعت، هیچ خطری ایجاد نمی کند. اما جراحی های بیش از ۳ ساعت احتمال بروز مشکل یادگیری را افزایش می دهد.

به گزارش سایت «هلث نیوز»،نگرانی محققان از این است که بیهوشی عمومی کودکان که مغز آن ها هنوز به تکامل نرسیده است، می تواند به سلول های مغزی آسیب برساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • sasani ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
    5 3
    من دخترم سه ساله ست بعدعمل شب بلندمیشه کابوس میبینه چهارروزه عمل شده تاکی این موضوع طول میکشه
    • سونیا آزاد ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
      9 2
      پسر من 4 سالش هست. 40 روز پیش عمل فتق داشت. متاسفانه باید دوباره سمت دیگرش عمل بشه 3-4 ماه آینده. این آیا خطر نداره برا بچه؟ بهتره عمل بسه یا عقب بیفته؟ ممنون می شم چوابم رو بدین.