پنج خدمت دندانپزشکی برای نخستین‌بار در کشور تحت پوشش بیمه قرار گرفته است و از سوی دیگر هنوز ابهامات زیادی در زمینه ادغام بخش درمان سازمان تامین‌اجتماعی با سازمان بیمه سلامت وجود دارد. اما هرآنچه هست دولت عزمش را جمع کرده تا این قانون برزمین مانده برنامه پنجم توسعه را با وجود تمام مخالفانش اجرا کند.

پوشش بیمه‌ای خدمات بیمه دندانپزشکی شامل چه‌کسانی می‌شود؟

سلامت نیوز: پنج خدمت دندانپزشکی برای نخستین‌بار در کشور تحت پوشش بیمه قرار گرفته است و از سوی دیگر هنوز ابهامات زیادی در زمینه ادغام بخش درمان سازمان تامین‌اجتماعی با سازمان بیمه سلامت وجود دارد. اما هرآنچه هست دولت عزمش را جمع کرده تا این قانون برزمین مانده برنامه پنجم توسعه را با وجود تمام مخالفانش اجرا کند.

به گزارش سلامت نیوز، در ادامه، مشروح گفت‌وگوی روزنامه «شرق» را با انوشیروان محسنی بندپی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت درباره جزییات بیمه دندانپزشکی و آخرین اقدامات برای ادغام بخش درمان تامین‌اجتماعی با سازمان بیمه سلامت می‌خوانید:


 پوشش بیمه‌ای خدمات بیمه دندانپزشکی شامل چه‌کسانی می‌شود؟
این خدمات تمام افراد زیر 14سال در تمام شهرها و مادران باردار در شهرهای زیر 20هزارنفر و روستاها را تحت پوشش قرار می‌دهد.


 جزییات پنج خدمت دندانپزشکی که امسال تحت پوشش خدمات بیمه‌ای قرار گرفته را تشریح می‌کنید؟
پیش از هرچیز باید بگویم که با توجه به هزینه بالای خدمات دندانپزشکی در تمام دنیا، بیمه‌ها اقدامات پیشگیری و آموزشی را پوشش می‌دهند.
شورایعالی بیمه هم با پیشنهاد سازمان بیمه سلامت با توجه به این موضوع موافقت کرد تا با پوشش اقدامات پیشگیری و دندانپزشکی در افراد زیر 14سال در این رابطه فرهنگسازی لازم صورت بگیرد.
خدمت نخستی که تحت پوشش قرار گرفته ویزیت رایگان جهت آموزش نحوه صحیح مسواک‌زدن و نخ‌دندان‌کشیدن برای افراد زیر 14سال از سوی دندانپزشکان است. سطح دوم رایگان‌شدن جرم‌گیری برای دوام لثه، حفاظت و کل‌گیری لثه در این سنین است.
سومین خدمت، فلورایدتراپی است چرا که کمبود فلوراید در کودکان و نوجوانان موجب ایجاد لکه‌های زرد در دندان‌ها می‌شود.
مورد چهارم پرکردن رایگان شیارهایی است که در دندان‌ها در اثر کمبود فلوراید ایجاد شده و آخرین مورد پرکردن رایگان دندان شماره شش است چرا که این دندان در شکل‌گیری صحیح صورت و فک نقش اساسی دارد و از آنجایی که این دندان قدمت بیشتری نسبت به سایر دندان‌ها دارد در معرض کرم‌خوردگی و پوسیدگی بیشتری است.


 ادغام بخش درمان سازمان تامین‌اجتماعی با سازمان بیمه سلامت به کجا رسید؟
پژوهشی کارشناسی در این رابطه در سازمان بیمه سلامت انجام و توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونمایی شد.‌
به‌دنبال این هستیم که پیش از تجمیع فیزیکی اقدامات لازم از جمله یکسان‌کردن تعهدات بیمه پایه در هر دو سازمان تامین‌اجتماعی و سازمان بیمه سلامت را انجام دهیم.
 بحث بعد یکسان‌کردن اطلاعات و بانک اطلاعاتی است تا همپوشانی ایجاد نشود و در حال حاضر لایحه موضوع ادغام در لایحه الحاق تعدادی مواد به قانون تنظیم مقررات مالی دولت به مجلس تقدیم شده است و در کمیسیون بهداشت پیشنهاد شده که موضوع ادغام از حالت اختیاری برای دولت خارج شده و به‌صورت تکلیف درآید.


 مابه‌التفاوت حق بیمه پرداختی بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی با سایر بیمه‌شدگان چه می‌شود؟
در قالب همین لایحه قرار شده است که حق بیمه برای بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت از شش‌درصد به هفت‌درصد افزایش یافته و با بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی برابر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • کاظم امیر خوانساری ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
    0 0
    سلام من74 سالمه مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی هستم ,دندان هایم مصنوعی است وخراب شده است ,دندان پزشگان 4 میلیون تو مان برای تعویض دندان هایم از من مطالبه میکنند , ومن این پول راندارم ,چه کنم حقوق من حدود 800 تومان است , پادرد شدیدم دارم که نمیتوان راحت از پله ها بالا وپائین بروم , بیمه تکمیلی هم که پولی نمی دهد ,چه کنم من را لطفا راهنمائی کنید متشکر میشوم ,که پاسخ من را برایم ایمیل کنین . باتشکر