دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸
کد خبر: 122841

تا حالا دقت کرده اید که بعضی روزها اصلا اشتها ندارید و بعضی روزهای دیگر، نمی توانید دست از خوردن بکشید و سیر نمی شوید؟

سلامت نیوز: تا حالا دقت کرده اید که بعضی روزها اصلا اشتها ندارید و بعضی روزهای دیگر، نمی توانید دست از خوردن بکشید و سیر نمی شوید؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری «سلامانه»، در شرایط عادی، وقتی احساس گرسنگی می کنیم که غذا در بدن ما تبدیل به انرژی شود و سطح قند خون و انسولین در بدن پایین بیاید. به این ترتیب، هورمون «گرلین» در بدن تولید می شود که روی مغز اثر می گذارد و احساس گرسنگی می کنیم. اما در شرایط غیر عادی چطور؟


خستگی
خستگی باعث می شود احساس گرسنگی در ما کمی تقویت شود؛ اما ظاهرا این اثر در زنان بیش تر است. تحقیقی که در دانشگاه کلمبیا آمریکا انجام شده، نشان می دهد افرادی که کم خوابی می کشند، روزانه 300 کالری بیش تر غذا می خورند تا آنهایی که خواب کافی دارند.


یائسگی
نوسان در هورمون «پروژسترون» در سال های پیش از یائسگی - 2 تا 5 سال- می تواند حس گرسنگی را در زنان زیاد کند. هم چنین احساس گرسنگی غیرعادی می تواند از نشانه های بارداری باشد.


دارو
افسردگی قادر است اشتهای شما را از بین ببرد ولی خوردن قرص های ضدافسردگی – به خصوص آنهایی که حاوی «میرتازاپین» هستند- به دلایلی که هنوز معلوم نیست، اشتها را زیاد می کند. آنتی هیستامین ها هم روی غده هیپوتالاموس اثر می گذارند و اشتها را زیاد می کنند، اگرچه این اتفاق بعد از یک بار مصرف آنتی هیستامین نمی افتد و پس از مدتی استفاده، بروز می کند.


اخبار
دانشمندان دانشگاه میامی در آمریکا می گویند، شنیدن اخبار وضع بد اقتصادی سبب می شود، به سمت پرخوری سوق پیدا کنیم.


نور تلفن همراه
به گزارش سایت «دیلی میل»،محققان در دانشگاه «نورث وسترن» آمریکا می گویند، نور آبی درخشانی که از صفحه وسایل الکتریکی مثل تلفن همراه و تبلت ساطع می شود، باعث می شود تا چند ساعت اشتهای ما زیاد شود؛ حتی اگر تازه غذا خورده باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha