سلامت نیوز : رئیس مرکز حوادث و فویت های پزشکی کشور با بیان این که قوانین محکمی برای برخورد با این گونه افراد وجود ندارد، گفت: در تلاش هستیم با مکاتباتی که با دفتر حقوقی دانشگاه و قوه قضاییه خواهیم داشت، مزاحمت های تلفنی و برخورد با این گونه افراد را به صورت جدی دنبال کنیم تا آسیبی که به مردم می رسد، کمتر شود.
به گزارش سلامت نیوز صابری نیا ـ رئیس مرکز حوادث و فویت های پزشکی کشور در برنامه «ره آورد» رادیو سلامت، استفاده از تفریحات نابجا از جمله تماس های تلفنی با اورژانس 115 را یکی از معضلات موجود در بخش اورژانس پیش بیمارستانی دانست و افزود: در خواست های نابجا و در برخی موارد اطلاعات نادرست که منجر به حوادث و آسیب به جامعه شهری می شود. متاسفانه به دلیل این که برخی از شهروندان به صورت مزاحمت های تلفنی، باعث اختلال در امداد رسانی می شوند و این مساله در برخی از موارد در پاره ای از نیاز های مردم برای ارائه خدمات پیش بیمارستانی، ما را دچار مشکل می کند.
وی عدم آگاهی از اهمیت کار اورژانس پیش بیمارستانی را یکی از دلایل تماس ها و مزاحمت های مردم برشمرد و اظهارکرد: در حال حاضر با کمبود ناوگان آمبولانسی مواجه هستیم و باید از همین آمبولانس های موجود حداکثراستفاده را کنیم. از زمانی که شهروندان با 115 تماس می گیرند و با ارائه اطلاعات باعث می شوند آمبولانس از محل استقرار به محل اطلاع رسانی دوستان مراجعه می کنند، بنابراین این آمبولانس ها از ناوگان امداد رسانی کشور خارج می شوند. ممکن است در آن زمان یکی از شهروندان که در پاره ای از موارد شاید از وابستگان و بستگان نزدیک همان فرد باشد، نیاز شدید به کمک های اورژانس و خدمات پزشکی پیدا کند؛ ولی متاسفانه به خاطر یک شوخی نا به جا، ما با آسیب و حتی مرگ همشهریان خود مواجه خواهیم شد ودر این مساله به طور نامشخصی ما مسئول مرگ این دوستان خواهیم بود.
وی با تاکید بر این که اورژانس 115 برای مردم بوده و خدمات آن رایگان است، ادامه داد: باید بهترین خدمت را به مردم ارائه دهد و این نیاز به همکاری، همفکری و هم دلی مردم دارد. لذا خواهش می کنم مردم این تفریحات نابجا را استفاده نکنند. تماس های بدون اورژانسی نگیرند؛ زیرا باعث می شود، خط 115 مشغول باشد و اگر فردی نیاز فوری به کمک داشته باشد در پشت خط بماند و ثانیه های حیاتی را از دست بدهد.
رئیس مرکز حوادث و فویت های پزشکی کشور با بیان این که قوانین محکمی برای برخورد با این گونه افراد وجود ندارد، اظهارکرد: در پاره ای از موارد مثل قوه قضاییه در خواست دارند که به این مساله کمک کند؛ ولی در کل قانونی برای این که اگر مزاحمت تلفنی ایجاد شد، ما با سیاه نمودن خط مزاحم این امکان را داشته باشیم که افرادی که با تلفن مشخص تماس می گیرند و ایجاد مزاحمت می کنند برخورد قاطع داشته باشیم،هنوز قانون مشخصی وجود ندارد. در تلاش هستیم با مکاتباتی که با دفتر حقوقی دانشگاه و قوه قضاییه خواهیم داشت این را به صورت جدی دنبال کنیم تا آسیبی که به مردم می رسد، کمتر شود. خسارات ناشی از این برخورد را می توان به صورت نقدی دریافت کرد. باید به صورت یک قانونِ قضایی تلقی شود. در صورتی که اورژانس 115 شماره های مخاطب را به عنوان شماره مزاحم اعلام کرد به شکلی مورد خطاب قرار گیرد که بقیه شهروندان این تفریحات ناسالم را انجام ندهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha