سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 12285

یك متخصص زنان و زایمان اظهار كرد: بیماری انتهای لگن معمولا با مهاجرت میکروب‌ها از قسمت پایین دستگاه تناسلی به قسمت‌های بالاتر ایجاد می‌شود که عوامل انتقال آن اکثرا مقاربتی است که این عفونت‌ها بعد از زایمان و با سقط نیز ایجاد می‌شود.

دکتر شهرزاد زاده مدرس، متخصص زنان و زایمان و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در گفت وگو با ایسنا، گفت: شایع‌ترین میکروب‌هایی که سبب ایجاد این بیماری عفونی می‌شود گنوکوک، کلامیدیا و اشتریسا کولی هستند که با تهاجم مخاط لوله‌های رحمی سبب بروز علائمی همچون تهوع و استفراغ، تب، ضعف و ترشح واژینال می‌شود که در90 درصد موارد گرفتاری لوله‌های رحمی در موارد عفونت حاد لگنی وجود دارد.

دکتر زاده مدرس با تاکید براین که زنان باید با مشاهده علائم ذکر شده برای پیشگیری از خطرات جدی باید به پزشک مراجعه كنند، افزود: پزشک هم براساس شدت بیماری فرد، درمان را سرپایی و یا حتی بستری در بیمارستان را آغاز می‌کند.

وی در پایان هشدار داد: در صورتی که بیماری فرد درمان نشود می‌تواند به شکل انسداد لوله‌های رحمی و یا در موارد دیگر منجر به چسبندگی لوله‌های رحمی شود که از مهمترین عواقب آن مشکلات باروری خواهد بود که ممكن است نیاز به آندوسکوپی و حتی جراحی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha