اعلام همکاری جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد کشوری کنترل دخانیات در اعمال ممنوعیت مصرف دخانیات در کشور بصورت طرحی جامع و مدون در دستورکار قرار گرفت.

سلامت نیوز: اعلام همکاری جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد کشوری کنترل دخانیات در اعمال ممنوعیت مصرف دخانیات در کشور بصورت طرحی جامع و مدون در دستورکار قرار گرفت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا مسجدی، دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ضمن اشاره به هر گونه همکاری مبنی بر ممنوعیت استعمال دخانیات در کشور با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ستاد کشوری کنترل دخانیات، گفت: این سازمان مردم نهاد ضمن ابراز خشنودی از فعال شدن ستاد کشوری مبارزه با دخانیات در وزارت بهداشت همکاری خود را با این وزارتخانه اعلام می‌کند.

مسجدی در ادامه افزود: همچنین بر اساس برنامه‌ریزی‌های وزارت بهداشت مقرر شد که این سازمان مردم نهاد در رابطه با ماده یک آیین نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات مبنی بر ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی، سازمان‌های غیردولتی و غیره بر اساس لیستی اماکن را مشخص و نحوه اعمال ممنوعیت استعمال دخانیات را با هماهنگی ستاد کشوری کنترل دخانیات برنامه‌ریزی کند.

وی ادامه داد: با توجه به فرارسیدن ایام عاشورا و ماه محرم الحرام و نیز با قدری تامل در جایگاه و تاثیر عمیق روحانیت در این ایام مقرر شد که سمن جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با هماهنگی ستاد کشوری کنترل دخانیات برنامه جامعی را برای اماکن، سازمان‌ها و نهادها در این ایام تهیه کند.

دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در ایران با اشاره به مولفه مالیات خرده‌فروشان در ادامه متذکر شد: قرار است گروه کاری در جهت عملیاتی کردن مالیات بر خرده‌فروشان با هماهنگی وزارت بهداشت، سایر وزارتخانه‌ها و سازمان‌های ذیربط تشکیل شود.

مسجدی در خاتمه با اشاره به طرح پاد (پیشگیری از استعمال دخانیات در مدارس کشور) که چندین سال است توسط این سازمان برگزار می‌شود، عنوان کرد: قرار است این طرح با هماهنگی واحد آموزش و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، ستاد کشوری کنترل دخانیات و حمایت سازمان آموزش و پرورش نیز به صورت گسترده در سطح کشور اجرا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha