دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
کد خبر: 122853

محققان می گویند:مصرف مکمل های ویتامین D می تواند علائم بیماری اگزمای پوستی مرتبط با فصل زمستان را کاهش دهد.

سلامت نیوز: محققان می گویند:مصرف مکمل های ویتامین D می تواند علائم بیماری اگزمای پوستی مرتبط با فصل زمستان را کاهش دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، هر سال با فرا رسیدن فصل زمستان و خشکی هوا، مراجعات متعددی از سوی بیمارانی که مبتلا به خشکی پوست و اگزما هستند، صورت می گیرد.

اگزمای دست بسیار شایع است. این بیماری در اکثر مردم ابتدا به صورت زبری و خشکی دست ها شروع شده و کم کم تبدیل به ضایعات قرمز، ملتهب، پوسته پوسته و باعث خارش می شود.

سرما، هوای خیلی خشک، تماس زیاد با آب، صابون ها، مواد پاک کننده، پودرهای رختشویی، حلال ها، مواد شیمیایی یا دستکش های لاستیکی و حتی مواد بکار رفته در کرم ها و فرآورده های بهداشتی می توانند اگزمای پوست ایجاد کنند.

وقتی پوست قرمز و خشک شد حتی مواد بی ضرری مانند آب و محصولات بهداشتی هم می توانند موجب تحریک بیشتر پوست و تشدید ضایعه شوند.

محققان بیمارستان عمومی ماساچوست در مطالعه بر روی بیش از 100 دانش آموز دبستانی مغول متوجه شدند که مصرف مکمل های حاوی ویتامین D می تواند علائم بیماری اگزمای پوستی مرتبط با فصل زمستان را به طور بارزی کاهش دهد.

دکتر «کارلوس کامارگو» و همکارانش در بیمارستان عمومی ماساچوست اعلام کردند ما هنوز نسبت دقیق بیماران مبتلا به «درماتیت آتوپیک» (اگزمای پوستی) را نمی دانیم در حالی که این مشکل یک بیماری آلرژیک است.

محققان در این مطالعه 107 کودک و نوجوان را که بین 2 تا 17 سال سن داشتند بررسی کردند.

در بررسی محققان مشخص شد که با مصرف مکمل های حاوی ویتامین D می توان خطر ابتلا به اگزمای پوستی مرتبط با فصل زمستان را تا حد زیادی برطرف کرد.

بیماری اگزمای پوستی یا درماتیت آتوپیک ، نوعی آلرژی است که فرد مبتلا را در برابر انواع عفونت های پوستی مستعد می کند.

به گزارش هلث، محققان بر این باورند که می توان با مصرف مکمل های حاوی ویتامین D روشی جدید برای کنترل این نوع اگزما معرفی کرد.

این مطالعه در مجله Allergy and Clinical Immunology منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha