عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره بررسی موضوع عفونت های بیمارستانی گفت: آمار دقیقی در رابطه با گسترش عفونت بیمارستانی در دست نداریم اما این آمار هم اکنون حدود نیم تا یک درصد در بیمارستانی های کشور وجود دارد.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره بررسی موضوع عفونت های بیمارستانی گفت: آمار دقیقی در رابطه با گسترش عفونت بیمارستانی در دست نداریم اما این آمار هم اکنون حدود نیم تا یک درصد در بیمارستانی های کشور وجود دارد.
-
محمد جواد نظری مهر در گفت و گو با پانا، با اشاره به اهمیت عفونت های بیمارستانی اظهار داشت: بیماران انتظار دارند بهترین خدمات را دریافت کنند. البته عفونت های بیمارستانی در همه جای دنیا وجود دارد اما آنچه که در ایران و در هفته های اخیر حساسیت ایجاد کرده عفونت بیمارستانی در بخش قلب است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: عفونت بیمارستانی دو سه علت بیشتر ندارد و مهم ترین دلیل آن به خاطر فرسودگی بافت بیمارستان ها، انتقال عفونت از طریق پرسنل به بیمار عنوان شده که فرسودگی از سایر عوامل دخالت بیشتری در گسترش میزان عفونت بیمارستانی دارد.
وی تصریح کرد: همچنین ملزومات پزشکی از کوچک ترین وسیله که ماسک بوده تا سایر ملزومات نقش مهمی در این راستا دارند.
این نماینده مجلس با اشاره به پیگیری وضعیت بیمارانی که دچار عفونت بیمارستانی شده اند نیز گفت: ظاهرا این موضوع به خوبی کنترل شده و شدت آن پایین آمده است.
وی درباره آمار اشاعه عفونت بیمارستانی در کشور نیز گفت: آمار دقیقی وجود ندارد اما این آمار هم اکنون حدود نیم تا یک درصد در بیمارستانی های کشور وجود دارد و در سایر کشورهای مختلف میزان 2 درصد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha