دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳
کد خبر: 122861

کارشناسان با استفاده از الگوهای گسترش بیماری ابولا و داده‌های مربوط به ترددهای هوایی پیش‌بینی کرده‌اند که احتمال انتقال ویروس این بیماری به فرانسه 75 درصد است.

سلامت نیوز: کارشناسان با استفاده از الگوهای گسترش بیماری ابولا و داده‌های مربوط به ترددهای هوایی پیش‌بینی کرده‌اند که احتمال انتقال ویروس این بیماری به فرانسه 75 درصد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، پیش‌بینی‌های کارشناسان حاکی از آن است که تا پایان 24 اکتبر (ماه جاری میلادی) 75 درصد احتمال دارد که ویروس ابولا به فرانسه منتقل شود و احتمال شیوع آن تا این تاریخ در انگلیس 50 درصد است. همچنین اعلام شده است با فرض کاهش 80 درصدی در تعداد سفرها که نشان می‌دهد بسیاری از خطوط هواپیمایی پروازهای خود را به مناطق تحت تاثیر این ویروس متوقف کرده‌اند، همچنان این خطر در فرانسه و انگلیس به ترتیب 25 و 15 درصد باشد.

شمار قربانیان ویروس کشنده ابولا از زمان شیوع آن در غرب آفریقا در ماه مارس تاکنون به بیش از 3400 تن رسیده و اکنون سرعت گسترش آن بالاتر رفته به گونه‌ای که تاکنون حدود 7200 نفر به آن مبتلا شده‌اند. پس از کشورهای غرب آفریقا در نیجریه، سنگال و آمریکا نیز مواردی از ابتلا به ویروس ابولا مشاهده شده است. همچنین احتمال می‌رود فرانسه در میان کشورهایی باشد که قربانی این ویروس شود.

در فرانسه و انگلیس یک مورد ابتلا به ویروس ابولا مشاهده شده که تحت درمان قرار گرفته‌ است. مطالعات کارشناسان حاکی از آن است که احتمال دارد افراد بیشتری که از آلوده شدن به این ویروس آگاه نیستند به اروپا سفر کنند. همچنین نتایج این بررسی نشان می‌دهد احتمال شیوع این ویروس در بلژیک 40 درصد و در اسپانیا و سوئیس هر کدام کمتر از 14 درصد است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) تاکنون محدودیتی را در پرواز شرکت‌های هواپیمایی به مناطق آلوده مقرر نکرده به همین دلیل پروازهای مسافربری به این مناطق ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، «الکس وسپیگنانی»، پروفسور آزمایشگاه مدل‌سازی سیستم‌های زیست‌شناختی و جامعه – فنی در دانشگاه نورت وسترن بوستون و محقق ارشد این مطالعه گفت: خطر شیوع این ویروس هر روز تغییر می‌کند. همچنین فهرست تعیین شده‌ای وجود ندارد و تنها صحبت از احتمالات است اما این احتمالات برای هر کسی وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha