توضیحات رییس سازمان هواشناسی در مورد تاثیر پارازیت ها بر پیش بینی های هواشناسی واكنش عضو كمیته ویژه بررسی حادثه توفان در مجلس را به دنبال داشت.

سلامت نیوز: توضیحات رییس سازمان هواشناسی در مورد تاثیر پارازیت ها بر پیش بینی های هواشناسی واكنش عضو كمیته ویژه بررسی حادثه توفان در مجلس را به دنبال داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه اعتماد، ناصر صالحی نسب، نایب رییس كمیسیون كشاورزی با رد ادعای مدیرعامل سازمان هواشناسی كشور در مورد تاثیر پارازیت ها بر پیش بینی های هواشناسی پاسخ وی را قانع كننده ندانست و گفت: در همان زمان، درجلساتی كه با رییس سازمان هواشناسی داشتیم، وی بارها این مساله را عنوان كرده بود. ولی وقتی ما از وی سوال كردیم كه چرا درطول این چند سال هیچ اقدامی برای گزارش بروز اختلال های ناشی از «پارازیت» ها ارایه نداده اند، پاسخ قانع كننده یی نداشت. صالحی نسب با تاكید براینكه براساس بررسی های ما سازمان هواشناسی هیچ گزارشی درمورد وجود اختلال ناشی از پارازیت ها به سازمان و مراجع ذیصلاح نداده است گفت: درهمین زمینه گزارش اولیه یی تهیه شده بود، اما به دلیل آنكه درآن سازمان هواشناسی مقصر شناخته «نشده» بود قرار شد، اصلاح و مجددا به كمیته مذكور ارایه شود.

این عضو كمیته وی‍‍ژه پیگیری پرونده «توفان» تهران در پایان درپاسخ به این سوال كه آیا گزارش مذكور تصحیح شده است یا خیر؟ گفت: این امراز سوی تعدادی از اعضای كمیسیون كشاورزی حاضر دركمیته، درحال انجام است و نتایج آن به زودی به ریاست مجلس برای طرح درصحن خانه ملت ارایه خواهد شد. داود پرهیزگار، رییس سازمان هواشناسی طی روزهای گذشته از اختلال ایجاد شده از سوی این امواج بر پیش بینی های هواشناسی خبر داد و گفت: رادار هواشناسی پایتخت احتمالابه دلیل امواج پارازیت دارای نویز است و این موضوع یك سوم تصاویر هواشناسی این شهر را نامفهوم كرده است.

او این موضوع را دلیل ناتوانی سازمان هواشناسی در عدم پیش بینی توفان خرداد ماه تهران دانست. پس از وقوع حادثه توفان تهران، كمیته یی دركمیسیون كشاورزی مجلس تشكیل شد تا به بررسی دلایل و جست وجوی مقصران درپیش بینی این رخداد بپردازند. اما سرنوشت این پیگیری و نتایج تحقیقات آن تاكنون اعلام نشده است. با این وجود درهمان زمان اعلام شد كه مسوولان سازمان هواشناسی درگزارشی كه به این كمیته داده اند دلیل ناتوانی خود در پیش بینی توفان تهران، بروز گردوخاك و حوادثی از این دست را اختلال در عملكرد دستگاه های هواشناسی به دلیل «پارازیت» های شدید موجود عنوان كرده اند. عضو كمیته ویژه بررسی حادثه «توفان» درمجلس می گوید: بهانه سازمان هواشناسی كه ناتوانی از پیش بینی دقیق رخدادهای طبیعی آب و هوا و حوادث طبیعی را ناشی از وجود اختلال ناشی ازپارازیت برروی دستگاه های هواشناسی عنوان می كند، به هیچ عنوان قانع كننده نیست.

صالحی نسب با ذكر اینكه رییس سازمان هواشناسی به موارد دیگری نیز استناد می كرد گفت: مثلاوی بر كم بودن حقوق و مزایای كارشناسان و پرسنل خود به عنوان یكی از عوامل بی انگیزگی نیروهایش دركار تاكید می كرد. یا می گفت ما كمبود كارشناس داریم كه باز هم ما سوال كردیم كه آیا دولت به شما مجوز برای استخدام نداده یا خودتان تلاش نكرده اید كه باز هم وی پاسخ قانع كننده یی را ارایه نداد. نماینده مردم هویزه ادامه داد: به اعتقاد ما قصور و سوء مدیریت رییس سازمان هواشناسی كشور دربروز تلفات ناشی از این حادثه محرز است و وی به عنوان یكی از مقصران این حادثه، باید جوابگوی خسارات مادی و جانی ناشی از توفان تهران باشد.
  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha