"کامران باقری لنکرانی" وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت که‌ "با کمک خیرین سلامت، خوابگاه های جدیدی برای دانشجویان دختر رشته های پزشکی ساخته می شود".

وی در حاشیه برگزاری ضیافت افطار مجمع خیرین سلامت در جمع خبرنگاران گفت: معماری ساخت این خوابگاه ها به سبک معماری ساختمان های مراکز علمیه خواهد بود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توضیح داد: مراکز علمیه عمدتا به صورت حیات مرکزی است و خوابگاه ها در اطراف این حیات ساخته می شود.
"باقری لنکرانی" با بیان اینکه "با کمک خیرین سلامت، خوابگاه های دانشجویی جدید اینگونه ساخته می شود"، گفت: دانشجویان دختر در فضای آپارتمان از آزادی و نشاط لازم برخوردار نیستند و افسرده می شوند.
وی با اشاره به اینکه 67 درصد دانشجویان پزشکی کشور دختران هستند،‌ افزود: برای ایجاد نشاط و آزادی بیشتر دانشجویان دختر قرار است خوابگاه های آنان، عمدتا به صورت حیات مرکزی ساخته شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه "سبک این نوع خوابگاه ها، برگرفته از الگوی معماری سنتی خواهد بود"، گفت: ‌قرار است اتاق ها به شیوه معماری سنتی در اطراف یک حیات ساخته شوند تا دانشجویان بتوانند در یک فضای امن به فعالیت هایی چون مطالعه و ورزش بپردازند.
"باقری لنکرانی" گفت:‌ در حوزه های عملیه این سبک معماری نتایج مطلوبی را برای طلبه ها داشته است.
وی افزود: نقشه ایجاد حیات مرکزی برای خوابگاه های دانشجویان دختر در دو دانشگاه علوم پزشکی شروع شده است و در حال پیاده شدن است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اعتبار 500 میلیارد ریالی درمان بیماران صعب العلاج، گفت:‌ به میزانی که این اعتبار تخصیص داده شود، برای درمان بیماران صعب العلاج هزینه می شود.
"باقری لنکرانی" گفت:‌‌ بخشی از این اعتبار، برای درمان پنج نوع سرطان در 30 مرکز درمانی، هزینه می شود. در این مراکز درمانی بیماران فقط تعرفه مصوب بیمه را پرداخت می کنند و بقیه هزینه ها از محل این اعتبار تامین می شود.
وی گفت:‌ همچنین از محل این اعتبار برای بیماران سوختگی با درصد بالا، برخی عمل های پیچیده مانند جراحی های ستون فقرات و یا تعویض مفصل برای کسانی که زیر 50 سال سن دارند و همچنین خدمات دندانپزشکی برای بیماران تالاسمی هزینه می شود.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار امیدواری کرد که بیمه از کیفیت و عمق بیشتری برخوردار شوند تا بتوانند این هزینه های را پوشش دهند، اما تا آن زمان، به بودجه برای درمان بیماران صعب العلاج نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha