سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸

سلامت نیوز :فرمانده نیروی انتظامی ضریب امنیتی در ایران را در حال ارتقاء دانست و گفت: طی یک دهه اخیر در جرائم جنایی کاهش قابل توجهی داشته‌ایم و قدرت کشف پلیس در این حوزه به بیش از 95 درصد رسیده است.
به گزارش ایسنا، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در پنجمین نشست نیروی انتظامی با سفرا و کارداران کشورهای خارجی مستقر در تهران گفت: گرچه از ابتدای انقلاب تاکنون با چالش‌های مختلفی روبه‌رو بوده‌ایم؛ اما همه ساله ضریب امنیتی در کشورمان قابل ارتقابوده و دستگاه‌های امنیتی و قانونی و مجموعه حکومت در کشور ما به خوبی توانسته از مردم در برابر این چالش‌ها و تخریب‌ها حفاظت کند.
وی با اشاره به حوادث ناگوار رخ داده در سال‌های اخیر اظهار کرد: در سال‌های اخیر شاهد آن بودیم که در کشورهایی مانند افغانستان، پاکستان و... تولید موادمخدر افزایش روزافزون داشت و علاوه بر آن گسترش جریان‌های تروریستی در اطراف کشورمان نیز از دیگر عواملی بود که می‌تواند امنیت ما را به چالش بکشاند.
رییس پلیس امنیت کشور در ادامه از کاهش جرائم جنایی در کشور خبر داد و گفت: در یک دهه قبل سالانه 2 هزار و 400 قتل عمد در کشور داشتیم که این رقم در سال گذشته به یک هزار و 800 مورد کاهش یافت.
احمدی‌مقدم با بیان اینکه در مجموع جرائم جنایی نظیر آدم‌ربایی، سرقت مسلحانه، قتل، گروگان‌گیری و... قدرت کشف پلیس بیش از 95 درصد است، تصریح کرد: در سایه استفاده از نیروهای متخصص و دانش روز وضعیت پلیس در کشف این جرائم به سطح مطلوبی در دنیا رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha