نماینده برنامه جهانی غذا در ایران با اعلام اینکه سال گذشته 805 میلیون نفر گرسنه در جهان وجود داشته است از برگزاری نمایشگاهی از آثار 100 هنرمند برای مبارزه با گرسنگی در روز جهانی غذا خبر داد.

عکس/ همکاری 100 هنرمند در کمپین "به صفر رساندن گرسنگی"

سلامت نیوز: نماینده برنامه جهانی غذا در ایران با اعلام اینکه سال گذشته 805 میلیون نفر گرسنه در جهان وجود داشته است از برگزاری نمایشگاهی از آثار 100 هنرمند برای مبارزه با گرسنگی در روز جهانی غذا خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز،نگار گرامی نماینده برنامه جهانی غذا در ایران در نشست خبری روز جهانی غذا با بیان اینکه به صفر رساندن آمار گرسنگی در جهان هدف بزرگ ما هست،گفت:«غذای کافی در جهان هست اما امکانات فراهم نیست. رسالت برنامه جهانی مبارزه با گرسنگی است.برنامه جهانی غذا در بسیاری از کشورها حضور دارد. در ایران حضور ما نسبتا کوچک است. خوشبختانه کشور ما با معضل گرسنگی دست و پنجه نرم نمی کند اما این مانع نمی شود که افکار عمومی را به سمت این معضل جلب نکنیم».


وی ادامه داد:«هرسال سعی می شود درباره معضل گرسنگی اطلاع رسانی شود امسال این کار با یک کار هنری در روز جهانی غذا که در 24 مهرماه است؛ انجام می گیرد و 100 هنرمند آثار هنری خود را به نفع پروژه های برنامه جهانی غذا در ایران اهدا کرده اند که این واقعه هنری در فرهنگسرای نیاوران برگزار خواهد شد».


وی با اعلام اینکه سال گذشته 805 میلیون نفر گرسنه در جهان وجود داشته است،گفت:«برنامه جهانی غذا به عنوان بزرگترین آژانس بشردوستانه همزمان با پنج بحران جهانی دست و پنجه نرم می کند و اکنون در پنج بحران از ابولا در غرب آفریقا و سودان جنوبی تا کمک رسانی به مردم منطقه عراق و سوریه مشارکت داریم».


گرامی با تاکید بر اینکه اگر اسمی از گرسنگی در منطقه برده نمی شود به این معنی نیست که فعالیت های ما محدود به مردم گرسنه افریقا است؛گفت:«برنامه جهانی غذا اکنون برای تامین غذای بیش از شش میلیون نفر در سوریه و همچنین در عراق کمک می کند.ما به تنهایی برای کمک به سوریه در هفته 35 میلیون دلار نیاز داریم».


وی با اشاره به زمان شروع فعالیت این برنامه در ایران گفت:«برنامه جهانی غذا بیش از 20 سال است که با ورود اولین پناهندگان افغانی در ایران حضور دارد و به 30 هزار پناهنده کمک غذایی کرده ایم که سبد غذایی ما به صورت ماهیانه است و بسته به نوع آسیب پذیری پناهندگان سبدهایی را ارائه می دهیم. اکنون 20 هزار نفر از پناهندگان نیازهای غذایی کامل را دریافت می کنند و بقیه پناهندگان نیز60 درصد نیازهای غذایی اشان تامین می شود».

[quote-left] برنامه جهانی غذا اکنون برای تامین غذای بیش از شش میلیون نفر در سوریه و همچنین در عراق کمک می کند.ما به تنهایی برای کمک به سوریه در هفته 35 میلیون دلار نیاز داریم.[/quote-left]

وی با بیان اینکه گروه هدف ما افاغنه هستند؛گفت:«به دلیل اینکه آنها دید بسته ای دارند و تمایلی به تحصیل دخترانشان ندارند لذا از غذا به عنوان ابزاری برای امکانپذیرتر کردن تحصیل دختران آنها استفاده می کنیم و ماهانه به خانواده هایی که دخترانشان را به مدرسه می فرستند یک حلب روغن می دهیم».


وی همچنین با اشاره به زلزله بم از فعالیت های برنامه جهانی غذا برای کمک به زلزله زدگان چنین گفت:«در آنزمان برای 100 هزار نفر از خانواده های بی خانمان به مدت 10 روز کمک غذایی کردیم و به مدت سه ماه نیز به آنها سبد غذایی ارائه دادیم. کمک های ما بسته به شرایط است و اگر اعلام نیاز شود کمک های بیشتری می دهیم اما در حال حاضر کمک های برنامه جهانی غذا برای پناهندگان است».


به گزارش سلامت نیوز در ادامه شکوفه ملک کیانی،مشاور هنری برنامه جهانی غذا در ایران، درباره برگزاری نمایشگاه آثار 100 هنرمند در روز جهانی غذا به نفع برنامه جهانی غذا؛گفت:«100 هنرمند در کمپین چالش گرسنگی تا صفر همکاری کردند و آثار خود را برای جذب منابع و افزایش آگاهی برای مبارزه با گرسنگی به دفتر برنامه جهانی غذا اهدا کردند.انتخاب آثار این نمایشگاه توسط خود هنرمندان صورت گرفته اما انتخاب خود هنرمندان برای ارائه آثار و شرکت در این نمایشگاه براساس استانداردهای بین المللی بوده است».


ملك كیانی ، درباره چگونگی شکل گیری ایده این نمایشگاه گفت:« اواسط بهمن ماه سال گذشته نامه ای از طرف دفتر برنامه جهانی غذا سازمان ملل برای هنرمندان فرستادیم و آنها  تا اول خرداد فرصت داشتند در این زمینه اعلام آمادگی كنند. این برای اولین بار است که دفترسازمان ملل در تهران چنین نمایشگاهی را با حضور اكثر پیشكسوتان وهنرمندان صاحب نام در زمینه های مجسمه سازی، نقاشی،عكاسی،خطاطی دایر می کند».


وی افزود:«سوژه نمایشگاه به صورت آزاد بوده و هنرمندان محدودیتی در ارائه اثر نداشته اند.این نمایشگاه مصادف با "روز جهانی غذا" به مدت یك هفته با حمایت فرهنگسرای نیاوران در این فرهنگسرا برگزار خواهد شد و بازدید برای عموم آزاد است».


ملک کیانی با اشاره به حمایت های حجت الله ایوبی معاون بنیاد شمس و رئیس فعلی سازمان سینمایی در پروژه سال گذشته برنامه جهانی غذا،گفت:«آقای ایوبی در پروژه امسال هم مانند سال گذشته پیشقدم برای حمایت از این پروژه بشر دوستانه و فرهنگی بوده اند .امسال به دلیل حجم بالای كارهای اهدایی  به فضای بیشتری برای ارایه كارها نیاز  بوده كه با مساعدت و حمایت سید عباس سجادی رییس فرهنگسرای نیاوران تصمیم گرفته شد كارها در آنجا به نمایش گذاشته شود».


وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به این نمایشگاه به پایان رسیده ولی با توجه به استقبال فراوان هنرمندان، دست اندرکاران نمایشگاه قصد دارند این نمایشگاه را بصورت سالانه برگزار كنند؛ در این باره گفت:« درصورتی كه شرایط لازم برای برگزاری نمایشگاه سال آینده مهیا باشد، پس از برگزاری این نمایشگاه بلافاصله برای سال آینده از هنرمندان واجد شرایط دعوت خواهد شد».


لازم به ذکر است در این نشست خبری پرویز کلانتری و پری وش گنجی دو هنرمند پیشکسوت به نمایندگی از 100هنرمند و نیز سید عباس سجادی رییس فرهنگسرای نیاوران حضور داشتند.

برنامه جهانی غذا

برنامه جهانی غذا

برنامه جهانی غذا

برنامه جهانی غذا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha