عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ساماندهی آزمون های پزشکی خبر داد و گفت: با ساماندهی آزمون های حوزه پزشکی مشکلات دانشحویان مرتفع می شود.

سلامت نیوز: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ساماندهی آزمون های پزشکی خبر داد و گفت: با ساماندهی آزمون های حوزه پزشکی مشکلات دانشحویان مرتفع می شود.

قاسم احمدی در گفت و گو با پانا، بررسی مشکلات مرتبط با آزمون ‌های پزشکی و معضلات دانشجویان این حوزه در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: برای بررسی مشکلات آزمون های پزشکی قرار است وزیر بهداشت در کمیسیون آموزش حاضر شود و این موضوع مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه با اشاره به مشکلات دانشجویان دندانپزشکی نیز گفت: مشکل دانشجویان داندانپزشکی فارغ التحصیل در برخی کشورها که برای جایابی خود با مشکل روبرو شدند و به این مساله اعتراض داشتند نیز قرار است مورد بررسی قرار بگیرد.
وی با تأکید بر ضرورت ساماندهی فعالیت موسسات اعزام دانشجو به خارج گفت: برخی دانشگاه‌ های مقصد که توسط موسسات اعزام دانشجو پیشنهاد می شود، مورد تایید وزارت بهداشت نیست و افرادی که در قالب دانشجو به سایر کشورها عزیمت می‌ کنند با مشکلاتی برخورد می کنند لذا این مساله نیز باید ساماندهی شود.
تعدادی از دانشجویان دندانپزشکی فارغ‌التحصیل خارج از کشور در اعتراض به اقدام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص تغییر ضوابط در خصوص جایابی آنان در دانشگاه‌ها اعتراض کردند.
این در حالی است، در گذشته نحوه پذیرش فارغ‌التحصیلان خارج از کشور که متقاضی ادامه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی در داخل بودند بدون برگزاری آزمون و کنکور بوده است اما هم اکنون تغییر رویه‌ای در نحوه جایابی این گروه صورت گرفته به طوریکه دانشجویان باید ابتدا آزمون داده و کسانی که رتبه بالا تری دارند برای پذیرش به دانشگاه های برتر پزشکی معرفی می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha