سه‌شنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر: 122973

همه ما دوست داریم پوستی جوان و شاداب داشته باشیم بدون این که ماده شیمیایی به پوست مان بزنیم. استفاده از روغن های طبیعی برای درمان، خوشبو کردن و شادابی پوست پیشینه ای طولانی دارد.

سلامت نیوز: همه ما دوست داریم پوستی جوان و شاداب داشته باشیم بدون این که ماده شیمیایی به پوست مان بزنیم. استفاده از روغن های طبیعی برای درمان، خوشبو کردن و شادابی پوست پیشینه ای طولانی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،بعضی از این روغن ها عبارت است از؛

* صمغ کندر، خاصیت ضد التهابی دارد و از پوست در برابر میکروب های مضر محافظت می کند. این روغن آرام بخش است.

* چوب صندل، از پوست در برابر اشعه ماورای بنفش محافظت و آن را بازسازی می کند همچنین مانع از عفونت های پوستی می شود.

* هلی کروسوم نام گیاهی از خانواده کاسنی است که ۶۰۰گونه دارد. روغن طبیعی آن علایم اگزما و پسوریازیس را برطرف می کند. این گیاه خواص ضد التهابی دارد و اغلب از آن برای بازسازی بافت پوست و تسکین درد استفاده می شود. علاوه بر آن به عنوان ضدآفتاب طبیعی نیز عمل می کند.

* استوقودوس، التهاب و واکنش های حساسیت زا را در پوست کاهش می دهد. سوختگی، تاول، عفونت و آسیب های دیگر پوست را درمان می کند.

* مرحجازی، تسکین دهنده پوست است و اغلب برای رفع ترک خوردگی پوست از آن استفاده می شود.خاصیت ضد التهابی دارد و با عفونت های باکتریایی، قارچی و ویروسی پوست مقابله می کند.

* رُز، از شکستن کلاژن در پوست پیشگیری می کند. از دست رفتن کلاژن منجر به کاهش انعطاف پذیری پوست و بروز چین و چروک می شود. از ایجاد اسکار پیشگیری و به بدن کمک می کند با بیماری ها و عفونت های پوستی متعدد مقابله کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha