انتظار میرود شاخص کیفیت هوا در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد .

سلامت نیوز: انتظار میرود شاخص کیفیت هوا در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد .


به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، بر اساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران بر میزان غلظت آلاینده‌ها به غیر آلاینده ازن نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده است. به این ترتیب میانگین غلظت آلاینده‌ها به غیر از ایستگاههای دروس، شادآباد، شهرداری منطقه 11، شهرداری منطقه 16، شهرداری منطقه 19 ، پارک رازی، پارک سلامت و پارک قائم به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمتر از دوونیم میکرون در سایر ایستگاهها در حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا اکنون در  شرایط سالم است.

این در حالی است که پیش‌بینی‌ها وزش باد شدید و در پاره‌ای از نقاط باد و گرد و خاک و همچنین در ارتفاعات بارش پراکنده را نشان می‌دهد. به این ترتیب انتظار میرود شاخص کیفیت هوا در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گیرد .

طبق این گزارش اثرات بهداشتی آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در مناطق ناسالم برای گروه‌های حساس به این شرح اعلام شده است: افزایش احتمال علائم تنفسی در افراد حساس، تشدید بیماری قلبی و ریوی ، مرگ و میر زودرس در افراد مبتلا به بیماریهای قلبی، ریوی و افراد مسن توصیه شده است. این گروه‌های حساس افراد مبتلا به بیماریهای قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان معرفی شده‌اند و باید فعالیت‌های طولانی مدت در فضای باز را کاهش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha