اولویتهای تحقیقات کاربردی معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت در سال 87 برای اطلاع پژوهشگران اعلام شد.

معاونت غذا و دارو اولویتهای تحقیقات کاربردی را با هدف ارتقاء سیستم مدیریت در نظام غذا و داروی کشور تنظیم کرده و آن را در اختیار عموم پژوهشگران قرار داده است.

آخرین مهلت دریافت پروپوزال های تکمیل شده 18 مهر ماه خواهد بود و به پروپوزال های ناقص و فاقد مشخصات کامل مجری طرح ترتیب اثر داده نخواهد شد.

از جمله این اولویتها می توان به مقایسه هزینه اثربخشی درمان سرطان سینه و کولولن با آنتی بادی های مونوکلونال نسبت به شیوه های رایج درمانی، مقایسه هزینه اثربخشی استفاده از اینترفرون β 1b با β 1a ۳ در درمان بیماران مبتلا به بیماری MS و مقایسه هزینه اثربخشی استفاده از Deferoxamin با Deferasirox 4 در پروتکل درمانی بیماران تالاسمی به منظور بهینه سازی تخصیص یارانه اشاره کرد.

مقایسه هزینه اثربخشی درمان بیماریهای "کرون و کولیت اولسراتیو"، "پسوریازیس" و "آرتریت روماتوئید" با آنتی بادی های مونوکلونال نسبت به شیوه های رایج درمانی نیز از دیگر اولویتهای اعلام شده است.

مطالعه تطبیقی چگونگی اختصاص یارانه دارویی در ایران و کشورهای منتخب (ترکیه، عربستان، مالزی و یونان) و ارائه مدل کشوری اختصاص یارانه بر اساس شاخصهای عدالت در صنایع دارویی کشور، تعیین اولویتهای تولید در مراکز توسعه و تولید یا (R&D) و بررسی اثرات حتمالی اجرای اصل ٤٤ قانون اساسی در صنایع دارویی و تعیین سیاستهای اجرایی مربوطه نیز بخش دیگری از این اولویتهای اعلام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha