سلامت نیوز :مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از اجرای کامل طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان های سازمان تأمین اجتماعی خبر داد.
به گزارش اداره‌کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر سیدتقی نوربخش در همایش مدیران درمان و روسای بیمارستان‌ها و دی‌کلینیک‌های تأمین‌اجتماعی سراسر کشور گفت: اجرای کتاب جدید ارزش‌های نسبی خدمات سلامت تکمیل و تثبیت اجرای برنامه تحول نظام سلامت را به دنبال دارد.
وی ادامه داد: برای موفقیت کامل در اجرای کتاب جدید ارزش های نسبی  خدمات سلامت باید بتوانیم اقدامات و شرایط مناسبی برای نظارت صحیح فراهم کنیم .
دکتر نوربخش با اشاره به وعده دکتر روحانی در زمان انتخابات ریاست جمهوری، مبنی بر رفع مشکلات حوزه درمان و افزایش اعتبار دفترچه‌ بیمه‌شدگان گفت: توجه دولت به حوزه سلامت، آرزوی دیرینه جامعه پزشکی بود و اگر نگاهی به وضعیت فعلی حوزه سلامت داشته باشیم و شرایط فعلی را با تیرماه سال گذشته مقایسه کنیم، متوجه تحول بزرگ انجام گرفته می‌شویم.
وی ارتقاء قابل توجه خدمت رسانی به بیماران خاص، دسترسی مناسب‌تر به خدمات درمانی و کاهش قابل ملاحظه پرداخت از جیب بیماران را از مهمترین نتایج اجرای برنامه تحول نظام سلامت برشمرد و گفت: با مقایسه این شرایط با وضعیت سال گذشته می‌توانیم، بگوییم که وعده دکتر روحانی در حوزه درمان محقق شده است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزایش بودجه بخش درمان از 15 هزار میلیارد تومان به 25 هزار میلیارد تومان را نشانه توجه ویژه دولت تدبیر و امید به این بخش ارزیابی کرد و گفت: همه مردم از جمله بیمه‌شدگان تأمین‌اجتماعی از مزایای طرح تحول نظام سلامت بهره‌مند شدند.
دکتر نوربخش با بیان اینکه امروز در آستانه اجرای مرحله دیگری از طرح تحول نظام سلامت هستیم، افزود: این مرحله تکمیل کننده طرح است و با اجرایی شدن آن، شاهد توجه بیشتر به نقش پزشکان در نظام سلامت خواهیم بود.
وی رضایتمندی جامعه پزشکی را در اجرای هرگونه طرح و برنامه‌ای ضروری ارزیابی کرد و ادامه داد: بر همین اساس طرح اصلاح تعرفه‌های خدمات پزشکی در دستور کار قرار گرفته است.
دکتر نوربخش اجرای کتاب جدید ارزش های نسبی خدمات سلامت را تکمیل کننده طرح تحول نظام سلامت دانست و اظهار داشت: در گذشته نیز از چنین کتاب‌هایی استفاده می‌شد و آخرین ویرایش انجام گرفته در این کتاب در سال 1375 انجام شده است.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ارتقاء تعامل و همکاری این سازمان با دانشگاه‌های علوم پزشکی را از دیگر نتایج اجرای این برنامه عنوان کرد و گفت: آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد نظارت، انضباط و افزایش بهره‌وری در نظام سلامت است.
دکتر نوربخش با تأکید بر اینکه دریافت هر گونه مبلغ در مراکز درمان ملکی تأمین‌اجتماعی جرم است گفت:اگر تخلفی از سوی از همکاران در مراکز درمان ملکی توسط مجموعه‌های بازرسی و یا مدیریت درمان و یا از سوی مردم گزارش شود، برخورد قانونی مناسب انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: در رابطه با بخش خصوصی نیز ستادی تشکیل شده است که نظارت بر بخش خصوصی را انجام می‌دهد و راهکارهایی برای دریافت شکایات ایجاد می‌شود.
دکتر نوربخش از اجرای طرح تحول نظام سلامت در بیمارستان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی خبر داد و گفت: با اجرای این طرح بیماران غیر بیمه‌شده تأمین‌اجتماعی می‌توانند خدمات درمانی مورد نیاز را از محل اعتبارات هدفمند سازی یارانه‌ها دریافت کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha