رییس سازمان غذا و دارو درباره تعیین تکلیف داروخانه‌های بیمارستانی که پیش از این با مبالغی بالا به بخش خصوصی واگذار شده بودند، به دنبال اجرای طرح تحول نظام سلامت توضیح داد.

خصوصی‌سازی داروخانه‌های بیمارستانی متوقف می‌شود؟

سلامت نیوز: رییس سازمان غذا و دارو درباره تعیین تکلیف داروخانه‌های بیمارستانی که پیش از این با مبالغی بالا به بخش خصوصی واگذار شده بودند، به دنبال اجرای طرح تحول نظام سلامت توضیح داد.

دکتر رسول دیناروند در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تعیین تکلیف داروخانه‌های بیمارستانی که پیش از این با مبالغی بالا به بخش خصوصی واگذار شده بودند، گفت: در طراحی جدید ما واگذاری داروخانه به بخش خصوصی ممنوع نیست، اما سیاست ترجیحی ما آن است که داروخانه‌ها توسط خود بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی اداره شوند.

وی در این باره افزود: در برخی دانشگاه‌ها نیز پس از اتمام قرارداد داروخانه بیمارستان با بخش خصوصی، این واگذاری تمدید نشده است. بنابراین مسیر اداره داروخانه توسط خود بیمارستان در بسیاری از دانشگاه‌ها آغاز شده است.

دیناروند در عین حال گفت: احساس می‌کنیم در شیوه واگذاری موجود، رابطه به گونه‌ای است که دانشگاه‌ها مجبورند به بالاترین رقم پیشنهادی، داروخانه را واگذار کنند و آن رقم پیشنهادی متاسفانه گاهی از سقف قابل استحصال از محل یک فعالیت قانونی و واقعی عبور می‌کند، بنابراین وارد فضای تخلف و کارهای خلاف می‌شوند.

وی افزود: هنوز فرمولی پیدا نکردیم که چکار می‌توان انجام داد که ضمن استفاده از توان بخش خصوصی امکان تخلف را نیز از بین ببریم. به همین دلیل ترجیح ما آن است که داروخانه بیمارستان توسط دانشگاه‌ها یا بیمارستان‌ها اداره شوند. حتی اگر بیمارستان‌ها در اداره داروخانه ناتوان هستند هم در حال سازماندهی فرمولی در خود دانشگاه‌ها هستیم تا بتوانند مدیریت داروخانه‌های بیمارستانی را از محل درآمد خود داروخانه‌ها به صورت متمرکز انجام دهند؛ هم به بیمارستان‌ها سود دهند و هم هزینه‌های مورد نیاز برای بکارگرفتن نیروی انسانی، ساخت انبار، کنترل، ارتقای IT و ... را از محل فروش دارویشان به دست آورند. این فرمول اکنون در حال پیگیری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha