دبیر علمی کنگره سالانه آنکولوژی با اشاره به اینکه سرطان‌های دستگاه گوارش، ادراری و سینه سرطان‌های رایج در کشور هستند، گفت: رشد روز افزون سرطان دلیل تغییر سبک زندگی و جامعه صنعتی است.

سلامت نیوز: دبیر علمی کنگره سالانه آنکولوژی با اشاره به اینکه سرطان‌های دستگاه گوارش، ادراری و سینه سرطان‌های رایج در کشور هستند، گفت: رشد روز افزون سرطان دلیل تغییر سبک زندگی و جامعه صنعتی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، بهرام مفید در نهمین کنگره سالانه کلینیکال آنکولوژی گفت: سرطان روز به روز در کشور در حال افزایش است که نتیجه جامعه صنعتی است چرا که تمام غذاها بسته‌بندی شده‌اند و با توجه به کیفیتی که برای نگهدارنده‌ها استفاده می‌شود، آلودگی هوا، استرس و تحرک کم باعث افزایش سرطان شده‌اند.

وی ادامه داد: بیشترین تحقیقات در دنیا مربوط به سرطان است به همین دلیل در این کنگره به دنبال ارائه جدیدترین روش‌های درمانی هستیم.

مفید افزود: اولین اقدام باید پیشگیری باشد چون متاسفانه سرطان باعث می‌شود تعدادی از افراد از کار افتاده شوند، تعداد زیادی از افراد خانواده جمعیت غیرفعال شوند و این بیماری بار مالی زیادی به خانواده و جامعه وارد می‌کند.

دبیر علمی کنگره سالانه آنکولوژی گفت: با وجود پیشگیری باز هم تعداد زیادی از افراد به سرطان مبتلا می‌شوند بنابراین وظیفه ما ارائه بهترین روش درمانی است و باید از داروها و روش‌های جدید به نفع سیستم و بیمار است استفاده کنیم.

وی ادامه داد: شرط به روز بودن در درمان سرطان استفاده از تجارب متخصصین در رشته‌های مربوط به سرطان هستیم و این در حالی است که رشد روز افزون سرطان حاصل تغییر در الگوی زندگی مردم است.

وی ادامه داد: سرطان‌های دستگاه گوارش، دستگاه ادراری و سینه از سرطان‌های رایج در کشور هستند که تحولات چشمگیری طی سالهای اخیر در زمینه تشخیص و درمان‌ آنها رخ داده است.

لازم به ذکر است نهمین کنگره سالانه کلینیکال آنکولوژی 16 تا 18 مهرماه در کتابخانه ملی برگزار می‌شود که در این همایش از دکتر عبدالله فضل‌علی‌زاده بعنوان رئیس انجمن سرطان ایران تقدیر خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha