چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
کد خبر: 123033

رییس انجمن علمی سلامت خانواده در پاسخ به این سوال كه مفهوم رابطه جنسی طبیعی چیست، گفت: «طبیعی از چه نظر؛ تعداد، روش، موقعیت و...؟! در یک رابطه زناشویی طبیعی باید هر دو زوج یک سیکل یا چرخه جنسی را به اتمام برسانند.»

مفهوم رابطه جنسی طبیعی چیست؟

سلامت نیوز : رییس انجمن علمی سلامت خانواده در پاسخ به این سوال كه مفهوم رابطه جنسی طبیعی چیست، گفت: «طبیعی از چه نظر؛ تعداد، روش، موقعیت و...؟! در یک رابطه زناشویی طبیعی باید هر دو زوج یک سیکل یا چرخه جنسی را به اتمام برسانند.»


دكتر محمدرضا صفری‌نژاد در گفت‌وگو با سلامانه در این‌باره اظهار داشت: «یک سیکل یا چرخه جنسی در از 4 مرحله تشکیل می‌شود و باید هر دو زوج در یک رابطه زناشویی طبیعی ارگاسم را تجربه کنند. درحالی كه بسیاری از مردان نمی‌دانند در یک رابطه زناشویی طبیعی خانم‌ها نیز باید به ارضای جنسی برسند. بسیاری از خانم‌ها هم در طول زندگی ارگاسم را تجربه نمی‌کنند و تعداد قابل‌توجهی از آنها نیز در رسیدن به ارگاسم مشکل دارند و دیر به ارگاسم می‌رسند.»


این اورولوژیست در ادامه تصریح کرد: «متاسفانه این روزها داشتن رابطه جنسی غیرمتعارف اهمیت زیادی پیدا کرده درحالی که اینگونه روابط به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شوند و باعث بروز عوارض بسیار خطیری به‌خصوص در خانم‌ها می‌شود که باید جداگانه به آن پرداخت.»


این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال كه متخصصان به زوجی که ممكن است شریک زندگی‌اش در برقراری رابطه، رفتارهای جنسی‌ای را از آنها توقع داشته باشد که علاقه‌ای به انجام آن ندارد و آن را رد ‌کند، چیست، گفت: «به نظر من یک انسان با تفکر طبیعی هر چیز غیرطبیعی را رد می‌کند. مگر به ما غذای مسموم بدهند، مصرف می‌کنیم؟ یا اگر پیشنهاد شود که از بالای پل خودمان را پایین بیندازیم، این کار را قبول می‌کنیم؟ که حالا بخواهی تن به یک خواسته غیرطبیعی بدهی! متاسفانه دلیل چنین درخواست‌هایی رفتارهای جنسی ناهنجار و غیرمتعارف و همگانی شدن مواد پورنوگرافی است.»


صفری‌نژاد در ادامه افزود: «رابطه جنسی غیرمتعارف به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود و مورد قبول نیز نیست و این حق طبیعی هر انسانی است که از جسم خود حفاظت کند. مرد یا زن، کالا و متاع نیستند که طرفین هر طوری که دلشان بخواهد با آن رفتار کنند. حتی اگر یک از طرفین از شریک زندگی‌اش، تقاضای داشتن رابطه زناشویی طبیعی و عرفی بکند و بنا به دلایلی، طرف مقابل آمادگی یا تمایل به برقراری رابطه زناشویی در آن موقعیت زمانی و مکانی را نداشته باشد، زوج دیگر نمی‌تواند به زور و جبر با وی رابطه برقرار کند. در غیر این صورت این کار یک نوع تجاوز به عنف محسوب می‌شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha