چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹

«فاطمه خرمی پور» یکی از معلمان غیربومی شهرستان میرجاوه بر اثر دیر رسیدن به بیمارستان برای درمان، جان خود را از دست داد.

سلامت نیوز: «فاطمه خرمی پور» یکی از معلمان غیربومی شهرستان میرجاوه بر اثر دیر رسیدن به بیمارستان برای درمان، جان خود را از دست داد.

یکی از وابستگان این معلم به ایرنا گفت: خانم خرمی پور به علت بیماری مدتی پیش با ارائه مدارک لازم و پرونده پزشکی در خواست انتقال به یکی از شهرهای دارای امکانات درمانی مانند زاهدان را کرده بود که با انتقال وی موافقت نشد.

وی افزود: این معلم زحمتکش متاسفانه چند روز پیش هنگام عزیمت به میرجاوه دچار ناراحتی قلبی شده و پیش از رسیدن به بیمارستان خاتم الانبیا(ص) زاهدان جان خود را از دست داد.

وی که از ذکر نامش خودداری کرد اظهار داشت: جنازه خانم خرمی پور به زادگاهش شهر سبزوار انتقال و خاکسپاری شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان در گفت وگو با ایرنا درباره فوت فاطمه خرمی پور اظهار کرد: این خانم هم مثل هر انسان دیگری دچار کسالت شد و فوت کرد.

علیرضا نخعی افزود: شما فکر می کنید مثلا یک نفر که کسالت دارد اگر جای دیگر کار کند دچار عارضه و مشکل نمی شود، باید برود دنبال درمان، راهکار بیماری قلبی انتقال نیست بلکه درمان است.

وی گفت: این خانم تعهد خدمت حداقل پنج سال داشت که بعد از این مدت نیز در صورت داشتن ضوابط نقل و انتقالات می توانست درخواست انتقال دهد.

نخعی اظهار کرد: این خانم سال سوم خدمت بوده و اصلا متقاضی انتقال نبود.

وی در پاسخ به این سووال که گفته می شود این خانم معلم مدارک پزشکی لازم را برای انتقال ارائه داده بود گفت: باید فرستاده شدن این مدارک بررسی شود، اما ایشان مثل بسیاری دیگر تعهد خدمت داشته است.

وی گفت: بر اساس بخشنامه صادره هر کسی که کسالت و بیماری دارد، چنانچه شورای پزشکی تایید کرد می تواند از مرخصی استعلاجی استفاده کند.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای کسی که سال اول و دوم خدمت اش است انتقال معنا ندارد.

وی افزود: این خانم در خواست مرخصی استعلاجی نکرده است اگر کسی درخواست کند، درخواست اش اجابت می شود.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش با انتقال پنج هزار و 300 متقاضی دیگر نیز موافقت نکرده است، شما انتظار دارید این افراد از آموزش و پرورش تشکر کنند که موافقت نکرده است.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش نمی تواند به تقاضای انتقال تمامی متقاضیان بویژه کسانی که تعهد خدمت دارند، پاسخ مثبت دهد، چنانچه ضوابط و مقررات رعایت نشود امکان تامین معلم برای تدریس وجود نخواهد داشت.

نخعی ادامه داد: برای معلمان و کارمندان بیمار نیز راهکار و بخشنامه صادر شده است و تمامی فرهنگیان موظف به رعایت قوانین هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: حال اگر یکی از معلمان مدارکش ناقص باشد، یا خودش مراجعه و به موقع اقدام نکند، مقصر مسوولان دست اندرکار نیستند.

میرجاوه در 75 کیلومتری شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha