انفجار ناشی از آتش بازی و روشن کردن آتش در مراسم عروسی در یکی از روستاهای شهرستان مرزی هیرمند منجر به بروز حادثه و کشته شدن یک کودک خردسال شد.

سلامت نیوز: انفجار ناشی از آتش بازی و روشن کردن آتش در مراسم عروسی در یکی از روستاهای شهرستان مرزی هیرمند منجر به بروز حادثه و کشته شدن یک کودک خردسال شد.

معاون امنیتی، انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان شامگاه سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با تایید این انفجار گفت: در جریان برگزاری مراسم عروسی در یکی از روستاهای شهرستان مرزی هیرمند عصر امروز (سه شنبه) تعدادی از جوانان و نوجوانان اقدام به روشن کردن آتش کرده اند که بر اثر داغ شدن زمین یک شی انفجاری زیر خاکی منفجر شده است.

علی اصغر میرشکاری افزود: در پی وقوع این حادثه یکی از سایت های معلوم الحال اقدام به نشر اکاذیب با هدف ایجاد اختلاف بین اقوام، اقدام علیه امنیت منطقه و تشویش اذهان عمومی کرده که در جای خود حق شکایت علیه این سایت و افراد مسوول در آن محفوظ است.

وی ادامه داد: ممکن است این انفجار به سبب موادمنفجره مخفی شده از زمان جنگ مجاهدان افغان با ارتش سرخ شوروی که معمولا از محدوده مرزی خاک ایران استفاده می کردند باقی مانده باشد و یا احتمال اینکه نارنجکی در زیر خاک مدفون شده که با روشن کردن آتش و گرم شدن زمین منفجر شده است.

میرشکاری اظهار داشت: یک احتمال دیگر هم وجود دارد که شاید ناشی از اختلافات طایفه ای باشد با این حال موضوع به طور ویژه در دست بررسی است.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: مردم شریف استان با حفظ هوشیاری و دقت لازم مراقب تحرکات و اقدامات عده ای افراد معلوم الحال، افراطی و دشمنان امنیت و آرامش جامعه باشند.

وی تصریح کرد: آنچه مسلم است اینکه این مساله اقدام خرابکارانه یا عملیات انتحاری نبوده و اصلا موضوع امنیتی هم نبوده است.

میرشکاری گفت: در پی وقوع حادثه فرماندار و اعضای شور ای تامین شهرستان هیرمند بطور ویژه در حال بررسی و پیگیری موضوع هستند.

وی افزود: در این حادثه متاسفانه یک پسربچه خردسال در دم جان سپرد و چند نفر هم زخمی شدند.

شهرستان هیرمند در 235 کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی ولایت نیمروز افغانستان واقع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha