نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وقوع طوفان‌های 220 روزه در سیستان و بلوچستان به دلیل خشک شدن تالاب‌ها، گفت که برای جلوگیری از متضرر شدن مردم، تعطیلی ادارات و مدارس پیش از شروع ساعت کاری باشد.

سلامت نیوز: نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وقوع طوفان‌های 220 روزه در سیستان و بلوچستان به دلیل خشک شدن تالاب‌ها، گفت که برای جلوگیری از متضرر شدن مردم، تعطیلی ادارات و مدارس پیش از شروع ساعت کاری باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حلیمه عالی در تذکر خود در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: در گذشته پیش از خشک شدن تالاب‌ها بادهای موسمی سیستان معروف به بادهای 120 روزه از خرداد تا شهریور نقش کولر آبی را در منطقه جهت خنک نگه داشتن منطقه ایفا می‌کرد اما با خشک شدن هامون و عدم توجه به مسائل زیست محیطی این بادها به طوفان‌های 220 روزه در کل سال تبدیل شدند.

وی افزود: امروز یکی از این روزها برای مردم سیستان بود، سرعت باد بیش از 100 کیلومتر در ساعت، شعاع دید کمتر از 50 متر و غلظت گرد و غبار بیش از 10 برابر حد بحران بود لذا از مسئولین محترم درخواست می‌کنم تعطیلی مدارس و ادارات پیش از شروع ساعت کاری باشد تا آسیب جسمانی مردم بخصوص مشکلات ریوی، چشمی و پوستی کمتر شود.

نماینده مردم زابل در مجلس در پایان با اشاره به بازدید نوبخت معاون منابع انسانی رییس‌جمهور از سیستان و مشاهده طوفان‌های سهمگین در این منطقه، گفت: با توجه به شرایط سخت اقلیمی چرا به کارکنان و کارمندان دولت و فرهنگیان شاغل در این منطقه مزایای بدی آب و هوا تعلیق نمی‌گیرد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha