چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶
کد خبر: 123077

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) هشدار داد: پیش از مصرف داروهای غیرنسخه‌ای باید راهنمای این داروها را در مورد تاثیر آنها بر تمرکز و سطح هوشیاری مطالعه کنید.

سلامت نیوز: سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) هشدار داد: پیش از مصرف داروهای غیرنسخه‌ای باید راهنمای این داروها را در مورد تاثیر آنها بر تمرکز و سطح هوشیاری مطالعه کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد: برخی از داروهای غیرنسخه‌ای پرمصرف می‌توانند روی تمرکز و توانایی فرد در رانندگی تاثیر سوء بگذارند. برخی از پرمصرف‌ترین این داروها شامل انواع خاصی از آنتی‌هیستامین‌ها، داروهای ضداسهال و ضدتهوع می‌شوند.

طبق اعلام سازمان غذا و داروی آمریکا، تاثیر برخی از این داروهای غیرنسخه‌ای را می‌توان مدت کوتاهی پس از مصرف روی توانایی فرد در رانندگی مشاهده کرد که این تاثیر منفی ممکن است برای چند ساعت طول بکشد. حتی در برخی موارد این داروها می‌توانند عوارضی چون گیجی و منگی داشته باشند و تا روز بعد هم این عوارض ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش هلث دی نیوز، همچنین در صورتی که فرد خواب کافی نداشته باشد ممکن است مصرف این نوع از داروها موجب حالت گیجی و خستگی و خواب‌آلودگی در طول روز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha