مدیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار با بیان اینکه تحقیقات محدودی در زمینه آلودگی ذرات گرد و غبار به مواد رادیو اکتیو در کشور انجام شده است، گفت: تاکنون آلودگی ذرات ریزگرد و غبار به مواد رادیواکتیو اثبات نشده است.

سلامت نیوز: مدیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار با بیان اینکه تحقیقات محدودی در زمینه آلودگی ذرات گرد و غبار به مواد رادیو اکتیو در کشور انجام شده است، گفت: تاکنون آلودگی ذرات ریزگرد و غبار به مواد رادیواکتیو اثبات نشده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، ضیاءالدین شعاعی با بیان اینکه اخیرا در برخی رسانه ها خبرهایی مبنی بر آلودگی ذرات گرد و غبار به مواد رادیو اکتیو منتشر شده است، افزود: بررسی ها و تحقیقات محدودی که در این زمینه در کشور انجام شده است، از عدم آلودگی ذرات به مواد رادیو اکتیو در حدی که به محیط انسانی آسیب برساند حکایت دارد.

وی تاکید کرد: شاید زمینه این شایعات خبرهایی مبنی بر استفاده ارتش آمریکا از جنگ ­افزارهای آلوده به مواد رادیو اکتیو باشد که انتقال آن توسط ذرات ریز گرد و غبار به کشور اثبات نشده است.

مدیر کمیته ملی مقابله با پدیده گرد و غبار تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع ستاد مقابله با پدیده گرد و غبار در سازمان حفاظت محیط زیست برنامه مطالعات آلودگی های گرد و غبار را با همکاری کشورهای همسایه تهیه کرده که پس از اتمام پروژه و حصول نتیجه به استحضار عموم خواهد رسید.

وی تاکید کرد: نتایج مطالعات حکایت از این دارد که بسیاری از طوفان­های گرد و غبار که بصورت محلی و حتی چندین بار در اطراف تهران اتفاق افتاد، منشاء محلی و داخلی دارد که موضوع آلودگی آن به مواد رادیواکتیو اساسا موضوعیت ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha