چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۱
کد خبر: 123090

کشیدن سیگار عادت خطرناکی است که بعضی افراد یا برای تفریح یا برای‌رهایی از اضطراب و خشم به آن رو می آورند.

سلامت نیوز: کشیدن سیگار عادت خطرناکی است که بعضی افراد یا برای تفریح یا برای‌رهایی از اضطراب و خشم به آن رو می آورند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان،اگرچه بعضی از افراد سیگاری معتقدند که ترک سیگار کار سختی است ولی باید دانست این کار امکان پذیر است. در این مطلب مصرف چند ماده غذایی را برای ترک سیگار پیشنهاد می کنیم.

مخلوط جو دو سر با آب؛ این مخلوط را یک شب کامل بگذارید بماند روز بعد به مدت ۱۰دقیقه بجوشانید و پس از هر وعده غذایی میل کنید، جودوسر، تمام سموم بدن را دفع می کند.

* آب: یکی از آسان ترین روش های ترک سیگار، مصرف آب است که باعث سم زدایی بدن می شود. آب عوارض ترک سیگار را هم کاهش می دهد. هربار که هوس سیگار کشیدن کردید، یک لیوان آب بخورید.

* مولتی ویتامین ها: مصرف دخانیات مواد مغذی لازم در بدن را کاهش می دهد. هنگامی که میزان کافی ویتامین A،C،E به عنوان مکمل به بدن می رسد،به ترک سیگار کمک می کند. ویتامین E سلول های آسیب دیده را ترمیم می کند. برای تامین ویتامین C می توان پرتقال یا آب پرتقال مصرف کرد.

* فلفل: این ماده باعث کاهش حساسیت سیستم تنفسی به تنباکو و نیکوتین می شود.

* آب میوه طبیعی: بهترین و اساسی ترین چیزی که نیاز دارید، سم زدایی از بدن است، سعی کنید تا حد امکان از آب میوه طبیعی استفاده کنید به طور کلی توصیه می شود هنگام تمایل به سیگار حواستان را پرت کنید. از مصرف نوشیدنی های گازدار که باعث افزایش سموم در بدن می شود بپرهیزید. ورزش منظم نیز در این امر موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha