چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۳
کد خبر: 123091

یک متخصص بیماری های داخلی در مورد علل بروز سرفه گفت:«سرفه هنگامی رخ می دهد که چیزی گلو را آزار می دهد و می تواند یک ذره یا گرد و خاک باشد. سرفه همچنین به پاک شدن ریه ها و مجاری تنفسی کمک می کند.»

سلامت نیوز: یک متخصص بیماری های داخلی در مورد علل بروز سرفه گفت:«سرفه هنگامی رخ می دهد که چیزی گلو را آزار می دهد و می تواند یک ذره یا گرد و خاک باشد. سرفه همچنین به پاک شدن ریه ها و مجاری تنفسی کمک می کند.»


دکتر نغمه فاطمی در گفتگو با سلامانه، اظهار داشت:« بسیاری از سرفه ها مانند سرفه های ناشی از سرماخوردگی و آنفلوآنزا به خودی خود از بین می روند. اگر سرفه شما ناشی از شرایط پزشکی جدی تری باشد، لازم است علت آن را درمان کنید.»

 
وی با اشاره به این که علت سرفه هرچه که باشد راه هایی برای بهبود دارد، توصیه کرد:«مایعات فراوان بنوشید یا از یک رطوبت ساز سرد یا بخارساز برای تسکین گلوی ملتهب و خلط نرم و شل استفاده کنید. شب هنگام سر خود را روی یک بالش اضافی به بالا نگه دارید و قبل از خواب کمی عسل میل کنید. عسل می تواند به تسکین سرفه کمک کند. البته به کودکان کمتر از 12 ماه نباید عسل داد.»


این متخصص داخلی تاکید کرد:«هنگام سرماخوردگی یا آنفلوآنزا اگر چیز تحریک کننده ای مانند گرد و خاک یا دود را تنفس می کنید، ممکن است دچار سرفه خشک شوید. یک مهارکننده سرفه می تواند مانع تحریک شما به سرفه شود. ضمنا می تواند کمک کند خواب بهتری داشته باشید. قطره سرفه یا حتی آب نبات سرفه می تواند خارش پشت گلوی شما را برطرف کند. به کودکان زیر 4 سال قطره سرفه ندهید. »


 اگر حجم خلط زیاد باشد، از پزشک خود بخواهید بهترین دارویی را که مناسب وضعیت شماست معرفی کند. همچنین قبل از استفاده از داروهای مخصوص سرفه در شرایط  جدی مانند برونشیت مزمن یا آسم با پزشک خود مشورت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha