چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۶

رئیس پلیس آگاهی ناجا با هشدار درخصوص فعالیت شرکتهای لیزینگ خودرو گفت: در حوزه جرائم جنایی 95 درصد پرونده ها کشف شده است و تلاش می کنیم در 6 ماهه دوم سال آمار وقوع تمام جرائم را کاهش دهیم.

سلامت نیوز: رئیس پلیس آگاهی ناجا با هشدار درخصوص فعالیت شرکتهای لیزینگ خودرو گفت: در حوزه جرائم جنایی 95 درصد پرونده ها کشف شده است و تلاش می کنیم در 6 ماهه دوم سال آمار وقوع تمام جرائم را کاهش دهیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، سردار محمدرضا مقیمی در نشست خبری با اشاره به آمار وقوع سرقت در کشور گفت: در سال 88 به بعد با یک سیر صعودی در سرقتها روبه رو بودیم که فاصله بین وقوع با کشف نیز زیاد شده بود. در این مدت وقوع سرقت افزایش یافت اما در مقابل کشف کاهش داشت.

وی افزود: اوج افزایش سرقتها در سال 92 بود، در 6 ماهه اول سال 92 نسبت به مدت مشابه سال 91 سرقتها 33 درصد افزایش یافت که فرمانده نیروی انتظامی برای ما فرصتی را تعیین کرد تا به روز شویم. در بهمن و اسفند سال گذشته طرحها و عملیات هایی را اجرا کردیم که باعث شد آمار وقوع سرقتها کاهش یابد. از ابتدای امسال نیز با همکاری پلیس اطلاعات و امنیت و پیشگیری و دیگر یگانهای ناجا قرارگاه سرقت را راه اندازی کردیم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در مجموع جرائم شاهد رشدی 4 درصدی بودیم که در مقابل کشفیات نیز 13 درصد رشد داشت. در حوزه سرقت شاهد کاهش 31 درصدی رشد سرقت در کشور بودیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال مدیریت جرم را مدنظر قرار دادیم و با عوامل تاثیرگذار در جرم برخورد کردیم. 75 درصد جرائم در 14 استان کشور رخ می داد که ما این استانها را به عنوان استانهای هدف قرار داده و در آن قرارگاه سرقت راه اندازی کردیم.

سردار مقیمی در خصوص استانهایی که بیشترین جرم در آنجا رخ می دهد اظهار داشت: تهران، خراسان رضوی، فارس، لرستان، مازندران و آذربایجان شرقی و غربی از جمله استان هایی هستند که بیشترین جرائم در آنجا رخ می دهد.

وی در خصوص آمار سرقت منزل نیز گفت: در حالی که در 6 ماهه نخست سال 92 نسبت به سال 91 سرقت منزل 24 درصد افزایش داشته است این رقم در 6 ماهه ابتدای سال 93 به یک درصد رسید.

سردار مقیمی تاکید کرد: ما تلاش می کنیم در 6 ماهه ابتدای امسال نرخ رشد جرائم را ثابت کرده و در 6 ماهه دوم آن را کاهش دهیم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به اقدامات پلیس برای کاهش آمار جرائم در کشور گفت: یکی از اقدامات ما کنترل مجرمان بود که در 6 ماهه نخست امسال توانستیم مجرمان را کنترل کرده و حتی مجرمان فراری را دستگیر کنیم. پی جویی پرونده های معوقه را در برنامه های خود قرار داده و در حوزه جرائم جنایی در این حوزه توفیقات خوبی داشتیم. بیش از 95 درصد جرائم جنایی در 6 ماهه نخست امسال کشف شد که 26 درصد کشفیات متعلق به سالهای قبل بود. هیچ پرونده ای در پلیس آگاهی بسته یا بایگانی نمی شود مگر اینکه کشف شود.

وی ادامه داد: مقابله با جرائم باندی و سریالی یکی دیگر از اقدامات ما بود و متهمان را پس از دستگیری مورد تحقیق قرار می دهیم تا پس از مشخص شدن سرقتهای آنها پرونده به حوزه قضایی ارسال شود. در حوزه اطلاعات جنایی و تشخیص هویت نیز اقدامات خوبی صورت گرفت و تشخیص هویت مبنای کشف علمی جرم در پلیس آگاهی است. سامانه جامع اطلاعاتی پلیس آگاهی را امسال به بهره برداری رساندیم که در این سامانه اقدامات خوبی برای مقابله با مجرمان صورت گرفته است. در حوزه انگشت نگاری نیز تاکید شده و با کمک تشخیص هویت یک پرونده مهم تجاوز به عنف به روش علمی کشف شد. در سقوط هواپیمای آنتونف نیز بررسی صحنه حادثه به ماموران تشخیص هویت سپرده شد.

سردار مقیمی خاطرنشان کرد: مشارکت با سایر سازمانها را در دستور کار قرار داده و در این زمینه جلسات مستمری را با بانکها، وزارت صنایع و سازمان استاندارد داشتیم. بعضی موارد را به شورای عالی امنیت انتقال دادیم تا از طریق وزارت کشور به سازمان های دیگر انتقال داده شود.

وی درخصوص جرائم اقتصادی نیز گفت: در این حوزه سعی کردیم امنیت سرمایه گذاران را تامین کنیم و زمین خواری در اولویت ما قرار گرفت. در حوزه جعل و کلاهبرداری هم برخورد با شرکتهای هرمی، لیزینگ و کلاهبرداری های تلفنی در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا در پایان به شهروندان توصیه کرد توجه بیشتری به شرکتهای لیزینگ خودرو داشته باشند و فریب تبلیغات این شرکتها را نخورند و توجه داشته باشند هیچ ارزانی بی حکمت نیست و این شرکتها تنها می توانند به نفراتی که در ابتدا ثبت نام کرده اند سرویس دهند. این فضاها فضای خوبی برای سرمایه گذاری نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha