معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پیامی به مناسبت روز جهانی کودک، خطاب به کودکان ایران زمین، گفت: محیط زیست برای کودکان است و حال و آینده کودکان به حفظ و سلامت محیط زیست ایران گره خورده است و از این رو نقش شما در حفظ محیط زیست ایران بسیار مهم است.

سلامت نیوز: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پیامی به مناسبت روز جهانی کودک، خطاب به کودکان ایران زمین، گفت: محیط زیست برای کودکان است و حال و آینده کودکان به حفظ و سلامت محیط زیست ایران گره خورده است و از این رو نقش شما در حفظ محیط زیست ایران بسیار مهم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، معصومه ابتکار افزود: کودکان بالفطره با طبیعت و محیط زیست انس و دوستی دارند.

وی گفت: بچه ها درختان، حیوانات، آب، کوه و جنگل را دوست دارند و از آنجا که طبیعت عامل شادی و نشاط و آموزش برای تمام انسان هاست، هرچه در حفظ سلامت و نظافت آن کوشا باشیم، بیشتر از آن بهره خواهیم گرفت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر لزوم حفظ طبیعت و محیط زیست، از کودکان خواست به همان میزان که از طبیعت، تماشای حیوانات، جست و خیز یک یوزپلنگ در محیط پیرامونش، بهره بردن از سایه درختی زیر آفتاب لذت می برند، در حفظ و مراقبت از آنها نیز کوشا باشند.

معاون رئیس جمهور نقش کودکان در حفظ محیط زیست ایران را کلیدی خواند و افزود: کودکان می توانند آموزگار بزرگترها و پدران و مادران خود باشند و از آنها بخواهند در کاهش آلودگی هوا، تولید زباله، حفظ و حراست از تنوع زیستی و جانوری کشور کوشا باشند.

وی تاکید کرد: محیط زیست برای کودکان است و حال و آینده آنها به حفظ و سلامت محیط زیست ایران گره خورده است و از این رو نقش آنها در حفظ محیط زیست ایران بسیار مهم است.

ابتکار گفت: نسل آینده حق دارد به تماشای پرواز پرندگان، زندگی حیوانات در طبیعت، دریاچه ها و رودخانه ها و کوه ها بنشیند و با لذت از طبیعت پیرامون خود، خلاقیت و نوآوری را بیاموزد.

حال محیط زیست خوب باشد، حال کودکان نیز خوب خواهد شد

بنابراین گزارش، محمد درویش مدیر دفتر آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست نیز در پیامی جداگانه با تبریک این روز به تمام کودکان و ابراز خرسندی از فرصت ایجاد شده برای صحبت با آن ها، گفت: به گمان من اگر قرار باشد اتفاقی مثبت در محیط زیست ایران رخ دهد و مشکلات و بحران های این حوزه به صورت پایدار حل شود، هیچ راهی جز استفاده از توان مهم ترین و موثرترین قشر این جامعه یعنی کودکان نداریم.

درویش افزود: باید کودکان را با دغدغه ها و آموزه های محیط زیست آشنا کنیم و از آن ها بخواهیم در راه آموزش جامعه و انتقال پیامهای محیط زیست و حفظ آن به ما یاری برسانند.

مدیر دفتر آموزش و مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر رابطع عمیق محیط زیست و شدابی و سلامت کودکان، تصریح کرد: باور من این است که کودکانی شاداب تر، با نشاط تر و خلاق تر هستند که در فضای طبیعی و محیط زیست سالم تر و شکوفاتری رشد می کنند.

وی از تمام کودکان خواست به سازمان حفاظت محیط زیست کمک کنند تا حال درختها، تالابها، یوزپلنگ ها، خرس ها و میش مرغ ها خوب باشد و تاکید کرد: در این صورت قطعا حال کودکان نیز خوب است و اگر حال کودکان خوب باشد، حال پدرها و مادرها و بزرگترها هم خوب خواهد بود.

درویش خاطرنشان ساخت: زندگی بدون لبخند کودکان چیزی کم خواهد داشت و من اطمینان دارم که لبخند کودکان معلول یک طبیعت و محیط زیست شاداب و سالم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha