یک روانشناس با تاکید بر اینکه ورزشهای دسته‌جمعی موجب نشاط بیشتر افراد می‌شود، گفت: به افراد مخصوصا جوان‌ها توصیه می‌شود که به ورزش به ویژه کوهنوردی گرایش بیشتری پیدا کنند.

سلامت نیوز: یک روانشناس با تاکید بر اینکه ورزشهای دسته‌جمعی موجب نشاط بیشتر افراد می‌شود، گفت: به افراد مخصوصا جوان‌ها توصیه می‌شود که به ورزش به ویژه کوهنوردی گرایش بیشتری پیدا کنند.

اصغر کیهان‌نیا در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه گفته می‌شود میزان غم و افسردگی در کشور افزایش یافته است، اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که احساس ناامیدی، بی‌تفاوتی و ترس از دست دادن شغل در کشور به چشم می‌خورد و این موجب می‌شود تا امنیت روانی افراد تحت‌الشعاع قرار گیرد.

*برای ایجاد نشاط به مسافرت‌های کوتاه بروید

وی افزود: تغییرات قیمت‌ها موجب افزایش نگرانی می‌شود و احساس آینده‌ای نامعلوم را در افراد ایجاد می‌کند.

این متخصص حوزه بهداشت روان ادامه داد: توصیه می‌شود تا افراد با ترتیب مسافرت‌های کوتاه و حضور در طبیعیت زمینه ایجاد انرژی مثبت و نشاط را در خود فراهم کند چرا که این حالت موجب می‌شود تا فرد بتواند با امید و تمرکز بیشتری به فعالیت‌های روزمره خود بپردازد.

این روانشناس با تأکید بر ایجاد نشاط و شادی برای افراد به ویژه جوان‌ها گفت: جوان‌ها آینده‌سازان کشور هستند و مسئولیت اداره کشور را بر عهده دارند، هر گونه احساس ناامیدی و غم موجب اختلال در عملکرد آنها می‌شود. از سویی دیگر مسئولان باید با فراهم کردن امکاناتی برای جوان‌ها زمینه تشکیل خانواده آنها را فراهم کند.

*افراد خود را با شغل محقق می‌سازند

این متخصص حوزه بهداشت روان تأکید کرد: بیکاری موجب احساس پوچی در فرد می‌شود زیرا افراد از طریق شغل می‌توانند خود را محقق سازند، اگر فرد به این نتیجه برسد که رابطه بیش از ضابطه در شغل‌یابی و برقراری آن مؤثر است احساس بی‌پناهی می‌کند و این موضوع می‌تواند در نهایت موجب افسردگی او شود.

*خشم فروخورده سم روان است

کیهان‌نیا گفت: وجود تبعیض و ناکامی موجب خشم فرو خورده در افراد می‌شود که این خشم فرو خورده مانند سمی است که وارد روح و روان فرد می‌شود و او را بیمار، ناامید، گوشه‌گیر و افسرده می‌کند.

*نشاط جامعه با ورزش‌های دسته‌جمعی

این روانشناس تاکید کرد: ورزشهای دسته‌جمعی، پیاده‌روی‌ها به ویژه در تمام روزهای هفته می‌تواند در افراد ایجاد نشاط کند این ورزش‌های دسته‌جمعی علاوه بر تخلیه هیجان و ایجاد نشاط به حس انسجام و تقویت رفتارهای اجتماعی نیز کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: به افراد به ویژه جوان‌ها توصیه می‌شود که به ورزش به ویژه کوهنوردی گرایش بیشتری پیدا کنند آنها باید بدانند که حضور در طبیعت می‌تواند موجب انرژی و نشاط بیشتر به آنها شود ضمن اینکه باید بدانند که رسیدن به اهداف با تحمل سختی‌ها و پشت سر گذاشتن موانع میسر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha