مرد خشمگین که سه‌کودک را با ضربه چاقو به قتل رسانده و دو زن را هم مجروح کرده ‌است در جلسه محاکمه با درخواست اولیای‌دم برای قصاص در ملأعام مواجه شد.

سلامت نیوز: مرد خشمگین که سه‌کودک را با ضربه چاقو به قتل رسانده و دو زن را هم مجروح کرده ‌است در جلسه محاکمه با درخواست اولیای‌دم برای قصاص در ملأعام مواجه شد.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق، این کودک‌کشی ساعت چهارونیم صبح یکی از روزهای مرداد سال گذشته اتفاق افتاد و اهالی منطقه‌ای در تهران به پلیس خبر دادند مردی چاقو به دست در خیابان است و چندنفر را زخمی کرده و احتمالا تعدادی از آنها کشته‌ شده ‌باشند. ماموران به‌سرعت به محل رفتند اما متهم که مهرداد نام دارد حاضر به تسلیم نشد و در نهایت ماموران با تیر‌اندازی او را بازداشت کردند. این در حالی بود که جسد پسربچه‌ای وسط خیابان افتاده و ضربات متعدد چاقو بر بدن او وارد شده ‌بود. همچنین در حیاط خانه نیز دو زن زخمی افتاده ‌بودند که با گریه و التماس از پلیس کمک خواستند و ‌گفتند فرزندان‌شان در خانه هستند و مجروح شده‌اند. تیم امداد به سمت جایی رفتند که گفته می‌شد بچه‌ها در آنجا هستند اما مشخص شد آن دختر و پسر هم جانشان را از دست داده‌اند. یافته‌های پلیس نشان داد مهرداد نیمه‌شب بیدار شده، به دخترش حمله کرده و سپس همسر خودش را زده‌، سپس به منزل صاحب‌خانه‌اش رفته‌ و دو کودک او را به قتل رسانده‌ است. وقتی مهرداد مورد بازجویی قرار گرفت به قتل‌هایی که مرتکب شده ‌بود اعتراف کرد و گفت زمانی که این کار را کرد اصلا در حالت عادی نبود.
پرونده پس از تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست به شعبه 74 دادگاه کیفری ‌استان تهران فرستاده شد و مهرداد روز گذشته پای میز محاکمه رفت. نماینده دادستان در ابتدای جلسه رسیدگی کیفرخواست را قرائت کرد و گفت از آنجایی که سلامت روانی متهم تایید شده ‌است و باتوجه به درخواست اولیای‌دم هر سه مقتول و شکایت دو زن مجروح درخواست رسیدگی به این پرونده و صدور کیفر برای متهم دارم.
سپس مادر خواهر و برادری که کشته‌ شده ‌بودند در جایگاه قرار گرفت این زن که خودش نیز مجروح شده ‌بود در حالی‌که به‌شدت گریه می‌کرد گفت: نزدیک صبح بود که با صدای جیغ و فریاد از خواب بیدار شدم چون دخترم از شب قبل می‌گفت دلشوره دارد سراغ او رفتم اما بعد متوجه شدم صدا از خانه مستاجرمان می‌آید سرم را از پنجره بیرون کردم چیزی ندیدم داشتم به سمت حیاط می‌رفتم که یکدفعه صدای کوبیده‌‌شدن چیزی به زمین را شنیدم و دیدم زن مستاجر به زمین پرت شد بلافاصله به سمت خانه خودمان رفتم در راه‌پله مهرداد را دیدم، او با چاقویی خون‌آلود به‌سمت من حمله کرد و بدون اینکه چیزی بگوید دو ضربه به شکمم زد و بعد به سمت اتاق‌های خانه ما رفت. خون زیادی از من می‌رفت سعی کردم وارد خانه شوم و جلوی مهرداد را بگیرم اما قبل از رسیدن من او ضربات چاقو را به دخترم زده‌ بود. صدای فریاد پسرم را شنیدم. بلافاصله پسرم به خیابان دوید من هم سعی کردم پشت‌ سرش بروم مهرداد دنبال او بود وقتی به خیابان رسیدم دیدم روی سینه پسرم نشسته و پشت‌سر هم به سینه او چاقو می‌زند.
این زن گفت: چندسال قبل شوهرم فوت شد و من بچه‌هایم را با خون دل بزرگ کردم. خودم کار می‌کردم و همه زندگی‌ام را برای بچه‌هایم گذاشته‌ بودم. ما با مهرداد هیچ‌ اختلافی نداشتیم تا آن روز کوچک‌ترین بی‌احترامی هم بین ما اتفاق نیفتاده ‌بود و اصلا نمی‌دانم چرا به ما حمله کرد. انگیزه‌اش هرچه بود باید تاوانش را پس بدهد. من برای پسرم درخواست قصاص در ملأعام دارم اما برای دخترم چون باید تفاضل دیه را بپردازم، قصاص نمی‌خواهم و درخواست دیه می‌کنم، دیه را هم که بگیرم به حساب آموزش‌وپرورش واریز می‌کنم تا به بچه‌های بی‌بضاعت کمکی شود.
از آنجایی که همسر متهم به‌عنوان ولی دم دخترش دردادگاه حاضر نشده‌ بود متهم در جایگاه قرار گرفت او اتهام قتل دو کودک همسایه، دختر خودش و ایراد جرح عمدی به همسرش و زن همسایه را پذیرفت و گفت: هیچ چیز از ماجرا به یاد ندارم فقط یادم می‌آید به آشپزخانه رفتم چاقویی برداشتم و حمله کردم اما اصلا یادم نمی‌آید ضربات را چطور وارد کردم. هیچ انگیزه‌ای هم نداشتم مدتی بود بیکار بودم زنم کار می‌کرد و خرجی خانه را می‌داد آن روز خیلی عصبی شدم با اینکه دعوایی بین من و زنم نبود. از اول دوست نداشتم زنم با کسی رفت‌وآمد کند و هشدار داده بودم روی حرفم حرف نزند. متهم گفت: وقتی در زندان برای هم‌بندی‌هایم تعریف کردم چه کارکرده‌ام آنها گفتند این رفتارها از علایم مصرف شیشه‌ است، درحالی‌که من اصلا شیشه مصرف نکرده‌ بودم، شاید زنم در غذایم شیشه ریخته‌ باشد و بخواهد من را خراب کند البته نمی‌دانم به چه دلیلی ممکن است اینکار را کرده ‌باشد.  متهم همچنین در آخرین دفاعیاتش گفت: من هیچ پولی ندارم که برای دیه بپردازم و همان یک‌بار قصاص که شاکی برای پسرش درخواست کرده را قبول می‌کنم و هیچ پولی به همسرم و این زن نمی‌دهم.  هیات قضات با پایان جلسه رسیدگی برای صدور رای دادگاه وارد شور شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha