رئیس سازمان نظام پزشکی بر نقش انجمن‌های پزشکی در خودپالایشی، خودصیانتی و خودنظارتی بر کتاب ارزشگذاری خدمات جامعه پزشکی تاکید کرد.

سلامت نیوز: رئیس سازمان نظام پزشکی بر نقش انجمن‌های پزشکی در خودپالایشی، خودصیانتی و خودنظارتی بر کتاب ارزشگذاری خدمات جامعه پزشکی تاکید کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، زالی رئیس سازمان نظام پزشکی در نخستین نشست کارشناسی مجمع انجمن‌های گروه پزشکی ایران مهمترین دستاورد یکسال اخیر نظام سلامت را ایجاد فضای تفاهم بین ارکان مختلف بخش سلامت کشور دانست و گفت:‌ رفتار بخش اجرایی حاکمیت کشور با جامعه پزشکی رفتاری کرامت‌گونه است. در حالی که پیش‌تر از رفتاری غیر کرامت‌آمیر گله‌مند بودیم.

وی درباره نقش انجمن‌های پزشکی گفت:‌ انجمن‌های پزشکی با درک فضای اجتماعی کشور با نشاط بیشتری وارد عرصه سلامت شده‌اند در حالی که شاید در گذشته فضا برای این حرکت مدنی محیا نبود.

زالی متاخر‌ترین اقدام باارزش نظام سلامت را تدوین کتاب ارزشگذاری خدمات جامعه پزشکی دانست و گفت: در این اقدام نقش هاشمی وزیر بهداشت بسیار تاثیرگذار بود ضمن این که زمینه اجرایی و قانونی این کار نیز توسط دولت انجام شد.

رئیس سازمان نظام پزشکی افزود:‌ علاوه بر سخت‌کوشی وزیر بهداشت نگاه مترقی دولت به ارزشگذاری خدمات جامعه پزشکی در تدوین این کتاب و در کل این اقدام بسیار مهم بود.

وی تاکید کرد: خودپالایشی، خودنظارتی و خودصیانتی کتاب ارزشگذاری خدمات جامعه پزشکی با اجرای متقن و متعهدانه این کتاب صورت می‌گیرد و جامعه پزشکی باید بر اجرای دقیق این کتاب نظارت داشته باشد.

زالی خاطر نشان کرد: 27 انجمن علمی تخصصی پزشکی در نگارش کتاب ارزشگذاری خدمات پزشکی همکاری کرده‌اند و ضمن کنار گذاردن نگرانی‌های صنفی خود از اجرای این کتاب حمایت می‌کنند.

رئیس سازمان نظام پزشکی افزود:‌ جامعه پزشکی تعهدی اخلاقی و حرفه‌ای برای اجرای کتاب ارزشگذاری خدمات جامعه پزشکی داده است و این یک تعهد  اداری نیست.

زالی گفت: مهمترین راهبرد اجرای دقیق کتاب ارزشگذاری خدمات جامعه پزشکی ورود انجمن‌ها در فرآیند نظارت بر آحاد پزشکان است و نباید اجازه دهیم به علت غفلت خودمان کار نظارت به دست نامحرمان سپرده شود.

وی تاکید کرد: نباید اجازه داده شود تعداد انگشت‌شماری از پزشکان فضای پزشکی را نامناسب کنند ضمن این که هر گونه غفلت ما دیگران را به این عرصه وارد خواهد کرد.

زالی با اشاره به استقرار کمیته اخلاق در انجمن‌های پزشکی تصریح کرد: شش پرونده کمیته اخلاق به سازمان نظام پزشکی ارجاع شد که به صورت ویژه و خارج از چارچوب اداری مورد رسیدگی قرار گرفت چرا که زمانی که پیشکسوتان انجمن نظری می‌دهند دیگر تشخیص و رسیدگی ما محلی از اعراب ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha