رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت بازار سیاه دارو از بین رفته است.

سلامت نیوز: رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: با اجرای طرح تحول نظام سلامت بازار سیاه دارو از بین رفته است.

دکتر علی دل‌پیشه در گفت‌وگو با ایسنا، یکی از برنامه‌های شاخص دولت تدبیر و امید را اجرای طرح تحول نظام سلامت عنوان و اظهار کرد: اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور توانسته سیستم سلامت اقشار مختلف جامعه را متحول کند و با پیاده‌سازی برنامه‌های مختلف آنها پاسخگوی مناسبی به دغدغه‌ مقام معظم رهبری مبنی براینکه بیماران جز رنج بیماری دغدغه دیگری نداشته باشند، بوده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه اجرای طرح تحول نظام سلامت بیماران با سطح درآمدی پایین را به درمان امیدوار کرده است، ادامه داد: تنها 10 درصد هزینه درمان بر عهده‌ بیمار بستری در بیمارستان‌های دولتی است و مراجعه‌کنندگان روستایی، کمیته امداد، بهزیستی و عشایر نیز تنها 5 درصد هزینه را پرداخت می‌کنند و مابقی هزینه‌ها از محل اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها به دانشگاه‌های علوم پزشکی پرداخت شده و به سود مردم هزینه می‌شود.

دل‌پیشه تصریح کرد: خوشبختانه اجرای طرح تحول نظام سلامت بسیاری از مشکلات در بحث خدمات‌دهی به بیمار از قبیل هزینه‌ ویزیت بالا و بخصوص هزینه‌ دارویی را به خوبی پوشش داده است.

وی با اشاره به اینکه در گذشته وجود بازار سیاه دارو به معضلی در بحث درمان تبدیل شده بود، خاطر نشان کرد: تهیه اقلام دارویی و نرخ‌های گوناگون در داروخانه‌های مختلف یکی از موضوعات پر سر و صدا در بخش درمان بود که با اجرای طرح تحول، خوشبختانه قسمت اعظم مشکلات این حوزه از بین رفته است و می‌توان ادعا کرد بازار سیاه دارو از بین رفته است.

دل‌پیشه اضافه کرد: هزینه‌های دارویی فشارهای سنگین مالی به بیماران سرطانی و شیمی درمانی وارد می‌آورد، تا جایی که حتی گاهی این بیماران از ادامه درمان منصرف می‌شدند. اما با تخصیص اعتبار ویژه به این بیماران بخصوص در مناطق محروم کشور توانسته‌ایم در جهت رفاه حال آنها، داروها را در داروخانه‌ بیمارستان آیت‌اله طالقانی که محل بستری بیماران شیمی درمانی است استقرار داده و تنها 10 درصد از هزینه‌های دارویی را از بیمار دریافت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha