وزیر بهداشت تاکید کرد: حال که کل نظام بر گره‌گشایی از مشکلات سلامت توجه دارد، جامعه سلامت نیز باید همراهی داشته باشند و در این مسیر کمک کنند.

نیازی به فریاد نیست،گوشهایمان باز است

سلامت نیوز : دکتر سیدحسن هاشمی ، درباره تاثیر کتاب جدید تعرفه‌ها بر درآمد کارکنان نظام سلامت، ضمن اشاره به افزایش کارانه پرسنل مراکز درمانی با اجرای کتاب جدید ارزشگذاری نسبی خدمات سلامت، گفت: به منظور ایجاد تعادل در جذب نیروی انسانی، در میزان دریافتی کارکنان در هر سه بخش دولتی، عمومی و غیردولتی و خصوصی توازن برقرار خواهد شد.

 وی به ایسنا گفت: علاوه بر آنکه به امور مختلف رسیدگی می‌کنیم، گوش‌هایمان هم نسبت به همه انتقادات و اشکالات موجود باز است. بناست که تمام کارها از راه صحیح خود انجام شود. در برنامه‌ریزی‌هایمان همه گروه‌های پزشکی مد نظر ما قرار دارند.

 وزیر بهداشت تاکید کرد: این کتاب منبعی است برای توزیع کارانه میان کل گروه‌های پزشکی. علاوه بر آن هیاتی متشکل از معاونت درمان و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی مسئول شده‌اند تا پرداخت‌ها را بازنگری کرده، سهم کارانه گروه‌های مختلف پزشکی را مورد بازنگری قرار داده و مشکلات را حل کنند. این امر جزو وظایف ماست و حتما به آن توجه داریم.

 وی درباره ابراز نگرانی برخی پرستاران نیز گفت: بخشی از پرستاران ناراحتند به نظر من نیز ناراحتی آنها درباره کمبود نیرو و معیشت درست است. این دولت و من به عنوان مسئول بهداشت و درمان سعی می‌کنیم با تدبیر عمل کرده، مشکلات را در فضایی آرام و سالم حل کنیم و تحت تاثیر جوسازی‌ها قرار نمی‌گیریم.

 

وزیر بهداشت گفت: وقتی کاری با این حجم و سختی آن هم در پیکره‌ای بیمار، آغاز می‌شود به نظر می‌رسد باید به نکات مثبت آن بیشتر توجه شود. البته این به معنای آن نیست که موارد منفی را نگوییم، اما لحن گفتن باید متفاوت باشد؛ چراکه گاهی انتقادات از سر خیرخواهی و اصلاح است و متاسفانه گاهی از سر عیب‌جویی و فریاد. حال که کل نظام بر گره‌گشایی از مشکلات سلامت توجه دارد، جامعه سلامت نیز باید همراهی داشته باشند و در این مسیر کمک کنند، نیازی به فریاد نیست و می‌توان آهسته و موثر صحبت کرد. در چنین فضایی مثبت و تعامل‌گرایی آهنگ‌های ناموزون باید کمتر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha