مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن خدمات بیمه ای دندانپزشکی کودکان زیر 14 سال گفت: پنج خدمت دندانپزشکی در کشور تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

سلامت نیوز: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به تحت پوشش قرار گرفتن خدمات بیمه ای دندانپزشکی کودکان زیر 14 سال گفت: پنج خدمت دندانپزشکی در کشور تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه پوشش بیمه ای خدمات دندانپزشکی کودکان زیر 14 سال در شورای عالی بیمه به تصویب رسید، اظهار داشت: در این برنامه علاوه بر اینکه 5 خدمت مشخص شده، این خدمات نیز برای اجرا به مراکز درمانی اعلام شده است.


وی ضمن تشریح جزئیات این برنامه با بیان اینکه پوشش بیمه ای خدمات دندانپزشکی شامل اقدامات پیشگیری و آموزشی است، خاطرنشان کرد: بیشترین خدماتی که در این بخش ارائه می شود در بحث پیشگیری و آموزش است و پوشش بیمه ای برای ارتودنسی و سایر موارد اجرا نمی شود.


مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به خدمات ارائه شده برای دندانپزشکی کودکان زیر 14 سال گفت: ویزیت رایگان جهت آموزش نحوه صحیح مسواک ‌زدن و نخ‌ دندان ‌کشیدن برای افراد زیر 14سال، جرم گیری، فلورایدتراپی و پرکردن رایگان شیارهایی که در دندان ‌ها در اثر کمبود فلوراید ایجاد شده در این بسته خدمتی تحت پوشش بیمه قرار می گیرد.


وی اضافه کرد: اولین خدمتی که ارائه می شود نحوه آموزش صحیح مسواک زدن و نخ دندان کشیدن، ویزیت 70 درصد توسط بیمه پرداخت می شود.


بندپی در پاسخ به این سوال که پوشش بیمه‌ ای خدمات دندانپزشکی شامل چه افرادی می شود، گفت: این خدمات تمام افراد زیر 14سال در تمام شهرها و مادران باردار در شهرهای زیر 20 هزارنفر و روستاها را تحت پوشش قرار می ‌دهد و این اقدامات در راستای تعهدات بیمه پایه و تقویت آن اجرا می شود.


این مقام مسئول یادآور شد: پوشش بیمه ای خدمات دندانپزشکی برای بزرگسالان در دستور کار قرار ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha