شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۰
کد خبر: 123308

گریه کردن نه تنها از نظر روحی به تخلیه هیجانات روانی انسان كمك می كند بلكه برای سلامت عمومی بدن نیز مفید است.

سلامت نیوز: گریه کردن نه تنها از نظر روحی به تخلیه هیجانات روانی انسان كمك می كند بلكه برای سلامت عمومی بدن نیز مفید است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه، نباید از روی غرور یا خودداری مانع از سرازیر شدن اشک‌ها شد. گریه فواید بسیاری دارد كه به مهترین آنها اشاره می‌كنیم.


گریه یعنی استرس کمتر
اگر مانع از جاری شدن اشکهای‌تان شوید و اجازه ندهید احساسات‌تان تخلیه شود احتمال اینکه استرس‌تان لحظه به لحظه بیشتر شود زیاد است.می‌دانید كه استرس چه بلایی مهلكی است و چه آفتی برای قلب و پوست و تمركز است.


گریه به دید بهترتان كمك می‌كند
گریه کردن باعث دید بهتر می‌شود. اشکها کره‌ی چشم و مژه‌ها را مرطوب می‌کند و از خشک شدن غشای مخاطی چشم‌ها پیشگیری خواهد كرد.


گریه راهی برای مقابله با باکتری‌ها
اشک چشم برای مقابله با باکتری‌ها و میکروب‌ها مفید است. اشك حاوی آنزیمی طبیعی به نام «لیزوزیم» است که دیواره‌ی سلولی باکتری‌ها را تخریب کرده و از تکثیر آنها پیشگیری می‌کند. این آنزیم علاوه بر اشک در بزاق و شیر مادر و همچنین در سفیده ی تخم مرغ موجود است.


گریه به تخیله ی احساسات كمك می‌كند
دقت کرده‌اید که قبل از گریستن از درون‌ احساس سنگینی و خفگی می‌کنید؟ این احساس سنگینی دقیقا همان حسی است که باید از وجودتان بیرون بریزد. اشک ریختن روشی فوق العاده برای راحت شدن از این سنگینی آزاردهنده است.


گریه راهی برای مقابله با افسردگی
اگر گریه نکنید و اجازه ندهید دردها، غمها و غصه‌هایتان بیرون بریزد احتمال اینکه در دام افسردگی بیافتید زیاد است.احساسات منفی‌تان را به بند نکشید و اجازه دهید به همراه اشکهای‌تان بیرون بریزند.


گریه به داشتن احساس بهتر كمك می‌كند
به گزارش سایت «لایف استایل»،برخی افراد می گویند دوست ندارید گریه کنید، بخصوص در حضور دیگران، عیبی ندارد در خفا گریه كنید اما مطمئن باشید بعد از جاری شدن اشک‌ها و تخلیه ی احساسات‌تان احساس بهتری خواهید داشت و به اصطلاح سبک می شوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسین ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۱
    4 0
    سلام لطفا راهنماییم کنید که چیکارکنم گریه ام بگیره هرکاری میکنم نمیشه گریه کنم