ریزش مو یک فرآیند مداوم نیست و فراز و نشیب دارد. در یک دوره موهای فرد می ریزند و در دوره ای دیگر ریزش مو متوقف می شود. در درمان ریزش مو، پیداکردن علت آن بسیار مهم است. امروزه در داروخانه ها تونیک های مختلف تقویت مو وجود دارد که ممکن است در درمان ریزش مو موثر باشند.

ریزش موهای ارثی قابل درمان است

سلامت نیوز :ریزش مو یک فرآیند مداوم نیست و فراز و نشیب دارد. در یک دوره موهای فرد می ریزند و در دوره ای دیگر ریزش مو متوقف می شود. در درمان ریزش مو، پیداکردن علت آن بسیار مهم است. امروزه در داروخانه ها تونیک های مختلف تقویت مو وجود دارد که ممکن است در درمان ریزش مو موثر باشند. اما مسئله این است که تا علت ریزش مو مشخص نباشد، استفاده از این مواد شاید خیلی کمک کننده نباشد. اگر کسی کم خونی و یا اینکه مشکل تیروئید داشته باشد و دچار ریزش مو باشد، باید بر اساس مشکلی دارد به درمان ریزش مو پرداخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب ام دی ریزش موی ژنتیکی را نمی توان "درمان" کرد، اما کارهایی وجود دارد که می توانید برای کاهش ریزش مو انجام دهید.

اکثر مردان و زنان با افزایش سن متوجه ریزش تدریجی مو می شوند یا نازک شدن مو را تجربه می کنند. اما طبق مقاله ای که در سال 2019 توسط دانشکده پزشکی هاروارد منتشر شد، از هر 10 نفر، 4 نفر به دلیل ژنتیک دچار ریزش مو می شوند.

چگونه متوجه می شوید که ریزش موی شما ارثی است یا ناشی از استرس یا بیماری است؟ جان کاهان، متخصص ترمیم مو در بورلی هیلز، کالیفرنیا، می گوید: ریزش موی ژنتیکی ، که به عنوان طاسی با الگوی ارثی نیز شناخته می شود، تقریباً  از خط رویش مو شروع شده  تا وسط سر ادامه دارد.

مردان ممکن است ریزش موی شدیدی را تجربه کنند که از شقیقه ها یا خط رویش مو شروع می شود و در الگوی M شکل ادامه می یابد. ریزش موی ژنتیکی زنان اغلب کمتر آشکار است اما گسترده تر است.

 از سوی دیگر، اگر موهای شما از پشت سر یا به صورت توده ای یا تکه ای ریزش داشته باشد، تقریباً به طور قطع یک عامل ارثی نیست و نیاز به مراجعه به پزشک دارد.


دکتر امیر هوشنگ احسانی، متخصص بیماری های پوست و مو  با بیان این که 30 درصد و حتی تا 50 درصد از مراجعات بیماران پوستی، مشکلات مو و خصوصاً ریزش مو است، گفت: برای جوان ترها شاید مو خیلی مهم باشد و زمانی که علائم اولیه کم شدن مو اتفاق می افتد، به متخصصان پوست و مو مراجعه می کنند. به طور طبیعی مو در فرآیند رویش و ریزش قرار دارد. درصد کمی از موها در فاز رویش و درصد کمی هم در فاز ریزش قرار دارند و در طول روز به طور متوسط 70 تا 120 مو ریزش دارند که طبیعی تلقی می شود. در این مورد در واقع موها با ریشه از پوست سر جدا نمی شوند و فقط تنه مو می ریزد.

در ریزش موی ارثی و تحت تاثیر ژنتیک، موهای افراد شاید در 18 سالگی و شاید در 30 سالگی در فاز ریزش قرار می گیرند. این موضوع بستگی به زمان فعالیت ژن دارد که در افراد مختلف، متفاوت است و هنوز جواب برای آن وجود ندارد.

در رشته پوست و مو ابزارهای تشخیصی کیفی و کمی وجود دارد که به متخصص کمک می کند تا مقدار ریزش مو را بررسی کند. اگر فردی دو تا سه روز حمام نرفته باشد و در چند ساعت اخیر موهایش را شانه نکرده باشد، اگر از جاهای مختلف سر تعدادی مو را به صورت آرام بکشیم، اگر تعداد قابل ملاحظه ای مو جدا شود نشان دهنده این است که درصد موهای در فاز ریزش، زیاد و غیرطبیعی است. همجنین می توان با فشار بیشتری تعدادی از موهای سر را کند و با کمک پاتوبیولوژی درصد موهای در فاز رشد و موهای در فاز ریزش را بررسی کرد.  اگر در زیر میکروسکوپ درصد موهای در فاز ریزش از 10% تا 15% بیشتر باشد، ممکن است فرد دچار روند فعال ریزش مو باشد.


احسانی با بیان این که مهم ترین علت ریزش مو، ریزش موی ارثی و ژنتیکی و هورمونی است و به خصوص ژنتیک یک فاکتور بسیار مهم در ریزش مو است و احتمالاً باعث ریزش موهای جلو و کف سر می شود، ادامه داد: موهای پشت سر گیرنده برای هورمون های مردانه ندارد، برای همین در کاشت مو، از موهای این قسمت استفاده می شود. در ریزش موی ارثی و تحت تاثیر ژنتیک، موهای افراد شاید در 18 سالگی و شاید در 30 سالگی در فاز ریزش قرار می گیرند. این موضوع بستگی به زمان فعالیت ژن دارد که در افراد مختلف، متفاوت است و هنوز جواب برای آن وجود ندارد.


متخصص بیماری های پوست و مو با بیان این که در حول و حوش سن یائسگی، ریزش مو ممکن است در خانم ها اتفاق بیفتد، گفت: چون بالانس هورمونی به هم می خورد و درصد هورمون های زنانگی کم و غلبه به نفع هورمون های مردانگی پیش می رود. در بعضی خانم ها این موضوع اتفاق می افتد و در بعضی دیگر این طور نیست که در اینجا در کنار عوامل دیگر بحث ژنتیک هم می تواند مطرح شود. داروهایی هست که در این مقطع می تواند اثر هورمون مردانه را کم کند.
وی ادامه داد: یکی از علت های مهم ریزش مو در خانم ها (حتی در سنین پایین تر) ریزش مو با الگوی مردانه است. در ریزش موی خانم ها، ابتدا مسائل هورمونی و تخمدان ها و وجود کیست های تخمدان ها بررسی می شود و اگر این موارد نرمال بودند، این ریزش مو؛ در دسته بندی ریزش با الگوی مردانه قرار می گیرد.


احسانی با بیان این که شوره سر می تواند نرمال باشد یا یک بیماری باشد، بیان کرد: اگر شوره سر همراه با خارش و التهاب و قرمزی باشد، ممکن است همراه با یک بیماری به اسم درماتیت سبورئیک باشد که نیاز به درمان های خاصی دارد. هنوز علت ریزش موی سکه ای که 1 تا 2 درصد جامعه به آن مبتلا می شوند مشخص نیست. برخلاف باورها، استرس باعث ایجاد ریزش موی سکه ای نمی شود، اما آن را تشدید می کند. سن شایع این نوع ریزش مو بین 20 تا 40 سالگی است و معمولاً خودبخود درمان می شود. اما در مواردی هم این ریزش مو به سمت کلی شدن پیش می رود و حتی گاهی موهای کل بدن را از بین می برد.

وی در ادامه تصریح کرد: محلول ماینوکسیدیل در ابتدا به صورت آمپول های تزریقی بود و چون رگ را گشاد می کند و باعث کم شدن فشار خون می شود. جهت تنظیم فشار خون استفاده می شد؛ اما مشاهده شد کسانی که از این دارو استفاده می کردند دچار پر مویی می شدند. این دارو امروزه دیگر جهت تنظیم فشار خون استفاده نمی شود؛ اما از محلول آن در جهت درمان ریزش مو استفاده می کنند. متأسفانه موهایی که وابسته به ماینوکسیدیل هستند، با قطع استفاده آن دچار ریزش می شوند. بنابراین باید این محلول را به صورت طولانی مدت استفاده کرد.


این متخصص بیماری های پوست و مو در پایان با بیان این که اگر ریزش مو به مدت طولانی اتفاق بیفتد، حتماً باید بررسی در مورد مقدار آهن، کم خونی ها، کم کاری و پرکاری تیروئید، مصرف داروهای مختلف و داروهای نیروزا در بدنسازی و همچنین بیماری هایی که فرد به آنها مبتلا است، انجام شود، اظهارکرد: در ریزش موهای ارثی، حتی با تشخیص این مورد، تنها تا 60 ال 70 درصد موارد قابل درمان هستند.

آیا می شود ریزش موی ژنتیکی را معکوس کرد؟

به گفته دانشکده پزشکی هاروارد، ریزش مو به دلیل عوامل ارثی را نمی توان به طور قابل توجهی بازسازی کرد. اگر ریزش موی شما در سنین پایین‌تری شروع شده باشد، احتمال افزایش آن در طول زمان زیاد است.اما گزینه هایی برای کاهش سرعت پیشرفت ریزش مو وجود دارد. داروهای خاصی برای انواع خاصی از ریزش مو در دسترس هستند، اما هنگام استفاده روزانه از دارو باید بسیار منظم باشید.

درمان های ریزش مو که می تواند کمک کند

در حالی که تحقیقات در مورد داروهای جدید ریزش مو و کرم های پوست سر ثابت است، تنها دو محصول به طور مداوم موثر بوده اند :

ماینوکسیدیل : ماینوکسیدیل که به نام Rogaine نیز شناخته می شود، محلول بدون نسخه ای است که دو بار در روز روی پوست سر خود استفاده می کنید. با افزایش گردش خون در ناحیه آسیب دیده پوست سر، ضخیم شدن و تقویت فولیکول های مو عمل می کند. هم مردان و هم زنان می توانند از Rogaine استفاده کنند. نتایج معمولاً پس از چهار تا هشت ماه استفاده نشان داده می شود. توجه داشته باشید موثرترین حالت مصرف روزی دوبار از این دارو می باشد.

فیناستراید –  فیناستراید یک قرص نسخه ای است که با جلوگیری از تبدیل تستوسترون به ماده ای به نام DHC که فولیکول های مو را ضعیف می کند، ریزش موی ژنتیکی را برطرف می کند. یک داروی مورد تایید FDA برای طاسی با الگوی مردانه ، فیناستراید یک بار در روز مصرف می شود و اگر به طور مداوم استفاده شود، میزان موفقیت بالایی در کاهش ریزش موی ژنتیکی دارد.

از آنجایی‌که داروی فیناستراید دارویی برای حل مشکلات پروستات در مردان است، مصرف آن برای خانم‌ها ممکن است باعث بروز برخی مشکلات هورمونی شود. مصرف این دارو به‌خصوص برای خانم‌های باردار یا افرادی که در سنین بارداری قرار دارند، اکیدا ممنوع است. چراکه ترکیبات آن بر روی جنین اثر گذاشته و ممکن است اختلالاتی در دستگاه تناسلی او ایجاد کند. این موضوع درباره جنین پسر جدی‌تر بوده و می‌تواند باعث تغییرات در شکل ظاهری آلت تناسلی او نیز بشود.

پزشکان توصیه می‌کنند که خانم‌های باردار تا حد امکان از داروی فیناستراید دور شوند. چراکه حتی تماس پوستی با آن نیز می‌تواند باعث بروز برخی مشکلات در آن‌ها شود. نکته مهم اینکه اگر همسر خانم از این دارو استفاده می‌کند، بهتر است در دوران مصرف اقدامی برای بارداری صورت نگیرد.

سوزان بارد، پزشک و متخصص پوست در نیویورک توضیح می‌دهد که در حالی که «نتایج برای هر دو دارو بسیار قابل پیش‌بینی است»، برخی عوارض جانبی ایجاد می‌شوند که می‌تواند شامل تحریکات پوستی و سردرد با ماینوکسیدیل، و کاهش میل جنسی یا اختلال عملکرد جنسی با فیناستراید باشد.

منتظر نباشید که علائم ریزش مو به زودی برطرف شود، احتمال اینکه از آسیب های برگشت ناپذیر جلوگیری کنید بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سعید مرادی کرمانشاهی ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    سلام. من با این مشکل ریزش مو خیلی وقته درگیرم و هرکاری کردم متوقف و یا به حداقل برسونمش فایده نداشته انواع درمان های گیاهی و ........... انجام دادم و 2ساله که نتیجه نگرفتم و کلی پول ب باد دادم.هرکسی که میاد یه نسخه میپیچه توی این اینترنت که هیچکدون درمان قطعی نیستن و شاید . بازم میگم شاید فقط روندشو یه خورده کندتر کنه . پشیمونم و اگه از روز اول میرفتم پیش یه پزشک متخصص هم کلی صرفه جویی میکردم هم صد در صد نتیجه مطلوبی میگرفتم.دوستان شمام اشتباه منو تکرار نکنید و به هر دلیل ریزش مو داشتید حتی ارثی نباشه برید پیش پزشک متخصص .
  • محمد ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    سلام با عرض خسته نباشید من الان 22سال دارم و ریزش مو از 18سالگی شروع به ریزش کرد و به دکتر های زیادی مراجعه کردم و هزینه های زیادی برای بهبود موهام انجام دادم اما نتیجه نگرفتم در ضمن بابام هم تاس است ایا ممکن است ارثی باشه ممنون تشکر.
  • کسری ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
    با سلام و خدا قوت/ من 24 سال سن دارم و از سن 19 سالگی ریزش مو گرفتم طوریکه وقتی دست به موهام میکشم کلی مو میاد دستم/ خیلی کار ها هم انجام دادم مانند انواع دارو. فینستراید/قطره ماینوکسدیل/ زینگ/سیستین بی6/ آکوفن/و... 7 جلسه مزوتراپی کردم و یک جلسه پی آر پی کردم// انواع شامپو ضد ریزش هم استفاده کردم ولی هیچ فایده ای نداشت و همچنان ریزش شدید دارم// به نظر شما چیکار کنم ؟؟ ممنون از پاسختون
  • احمد ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۱
    سلام، منم همین مشکلو داشتم الان 23 سالمه از سنه کم موهام شروع کرد به ریزش همه جور درمانم براش کردم اما فایده نداشت الان موهام خیلی بیش از حد کم پشت شده خیلی هم ناراحتم دوستان فقط برید پیشه متخصص آخره نهایت میریم کاشت مو پس بهتره الکی هزینه نکنید آخه من نمیدونم هرچی ارث مزخرفه به ما میرسه
    • شاهین ۰۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۱
      دقیقا هرچی ارث مزخرفه به ما میرسه
    • مهدی ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
      خخخ داداش منم همین میراث رو ب دوش میکشم افسردگی مزمن هم بابتش گرفتم کنکورمو خراب کردم خخخخ تازه فهمیدم سر یا جای عقله یا جای مو نگران نباشید بخدا من خودمو کشتم فایده نداشت فقط بدونید در سر عقل میباید بی کلاهی عار نیست .یا حق
    • سعید ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
      40 3
      هیییی روزگار.منم ۲۴سالمه.ماینوکسیدیل.فیناستراید....هیییی روزگار
  • کوروش ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    0 0
    من ۲۱ سالمه از ۱۸ سالگی موهام کمپشت شد از ناحیه پشت و روشای گیاهی پی ار پی رو هم انجام دادم جواب نداد رفتم درمان فیناستراید و ماینوکسیدیل و قرصاویتامینه و.. شش ماه اول موهام پرپشت و ضخیم شد تا حدی زیاد ولی باز چندماهه ک ریزش شدید شد و سرم کم پشت شده ، .، نمدونم چکار کنم دیگه اخرین امیدم کاشته حالا دکترم میگه باس تا دوسال صبر کنی تا فیناسترایداثر شو بذاره
  • کوروش ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
    65 12
    من ۲۱ سالمه از ۱۸ سالگی موهام کمپشت شد از ناحیه پشت و روشای گیاهی پی ار پی رو هم انجام دادم جواب نداد رفتم درمان فیناستراید و ماینوکسیدیل و قرصاویتامینه و.. شش ماه اول موهام پرپشت و ضخیم شد تا حدی زیاد ولی باز چندماهه ک ریزش شدید شد و سرم کم پشت شده ، .، نمدونم چکار کنم دیگه اخرین امیدم کاشته حالا دکترم میگه باس تا دوسال صبر کنی تا فیناسترایداثر شو بذاره
  • محمد ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۰
    من 17 سالمه مو هام تموم شد رفت تقریبا کچلم میخام با تیغ بزنم این چند تا رو حد اقل ریختنشو نبینم ارث مزخرف
    • محمدرضا -اهواز ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸
      اشکال نداره رفیق خودمم موهام همه ریختنه کاری نميشه کرد مردم پول و ثروت به ارث میبرند ما هم کچلی رو کاریش نميشه کرد خودت رو ناراحت نکن
  • sasa ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
    55 15
    سلام. من ۲۳ سالمه. بیماری اکتیوز مادرزادی دارم از بچگی یه قسمت سرم به خاطر عفونت موهام ریخته و خون رسانی خوبی هم نمی کنه و تا حالا در نیومده. کاشت مو هم نمیشه به خاطر پوستم چیکار کنم؟
  • سرور ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    سلام خواستم بدونم ریزش مو ارثی درمان داره و اینکه کسی میدونه بهترین کلینیک پوست و مو در تهران کدوم دکتره ؟ و اگه کسی هست که ریزش مو ارثی داره و خوب شده راهشو به منم بگه و یا چه درمانی هست که که مو رویش مجدد پیدا کنه؟ ممنون
  • محمد جواد ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۷
    57 66
    بچه ها ببینید اگه می خواید ریزش خیلی کم بشه هر روزسرخود روبااب سرد بشورید بعد چند دقیقه مالشش بدید موهاتون تحریک میشه اگه درنیاوردید حداقل ریزش قطع میشه من خودم هر روز اینکارو می کنم
  • سجاد ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۲
    دلمون به همین مو خوش بود که اونم بخاطراین ارث لعنتی نا خوش شده
  • vahid ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۷
    سلام دوستان من موهام یک سال ریزشش قطع شده دلیلش هم براتون میگم مصرف روزانه سبوس برنج به صورت دمکرده نتیجه روزانشم رو ناخون هانون میبینید و پوسته نشدن لبه گوشت ناخن هاتون 2 مصرف برنج کته یا اب برنج موقع ابکش کردن 3 سیر رو یک هفته ترشی بندازید تا فقط بوش بره نه خاصیتش که تازه بمونه وقتی بوش رفت شبی 2یا3 حبه بخورید من با این کار موهام کلا از ریزش ایستاد این 3تا موردو تو اینترنتم سرچ کنید میگه علنش چیه که باید بخورید منم ریزش موهام ارثی بود موفق باشید
  • Hiran ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
    سلام من دختری 20 ساله هستم تا 2.3 سال پیش موهام خیلی زیاد و پر پشت بو د اما از 18 سالگیم یک دفعی جلو و کف سرم کم شده میخوام بدونم ایا ارثی هستش یا هورمونی؟؟؟ و اینکه اگه ارثی هست طبق مطالبتون که گفتید فرد در 18 یا 30 سالگی ریزش پیدا میکنه در سن هایی غیر از این 2 ریزش متوقف میشه یا نه ادامه خواه داشت ؟؟؟؟ لطفا کسی که میدونه راهنمایی کنه مرسیییی
    • سارا ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
      0 0
      سلام تا جایی که من میدونم باید یه تست هورمونی برای تشخیص ارثی بودن بدهید، در صورتیکه نرمال باشد و مشکل از هورمون های جنسی، تیرویید و آهن نباشد و در خانواده سابقه طاسی مو داشته باشید احتمال ارثی بودن وجود دارد که در این موارد هم اکثرا ماینوکسیدیل و فیناستراید تجویز میشود.
  • نیما ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    لطفا یکی جواب منو بده.من موقعی که موهامو شونه میزنم حدود 20 ال 30 تا از موهام میریزه.قبلا به بیماری خودارضایی مبتلا بودم ولی با رفتن به روانشناش و مشاوره الان 3 ماهه ترکش کردم قبلا صبح که ما میشدم روی بالشم میدیدم که موهام ریخته ولی الان دیگه رو بالشم مویی نمیبینم و فقط موقع شونه زدن همون طوری که گفتم حدود 20 تا 30 تا از موهام میریزه به نظرتون این ریزش طبیعیه
  • مینا م ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
    1 0
    سلام. من ۳۰ سالمه و متاهلم ریزش مو دارم پیش دکتر که رفتم سه تامحلول همزمان بهم داده. و الان که حدود دو ماه دارم مصرف میکنم بنظرم ریزش موهام بیشتر شده بنظرتون بخاطره استفاده همزمان محلولا این اتفاق افتاده؟!
  • سعید ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۰
    0 0
    24سالمه.از18سالگی ریزش موی ارثی دارم.1ساله از ماینوکسیدیل استفاده میکنم به شرطی که قطش نکنید ریزشش رو خیلی کم میکنه. ولی نمیدونم ریزش تا چ سنی ادامه داره اگه کسی میدونه لطفا جواب بده
  • نوشین ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
    55 6
    من راکوتان خوردم براجوش موهام ریختن.مایندوکسیل و اکوفن دادبهم مایندوکسیل خوبه فقط گرونه بازم ب جهنم.کف سرم قرمزشدوخارش گرفته.اخرم کچل کردم خدابهمون رحم کنه
  • منوچهر ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۴
    0 0
    دوستانی که موهای حساس دارن یا ریزش مو دارن یا حساسیتای پوستی دارن.حتما از روغن زیتون واسه موهای سرشون استفاده کنن.هم خیلی مفیده هم تقویت میکنه. کچلی رو از بین میبره و پر پشت میکنه من نتیجه مثبت گرفتم
  • رضوان ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۲/۰۷
    0 0
    سلام دوستان، ی راهنمایی بهتون میکنم الکی پول ب شامپو و تونیک و اینجور چیزا ندید شما باید علت ریزشه موهاتون درمان بشه چون هرکسی ریزش موهاش علتی داره مثلا رژیمه بی رویه یا خودارضایی یا مصرف سیگار یا صفرا، پس شما باید اول علتشو درمان کنید و موقعی ک علت درمان بشه موها خییلی راحت برمیگرده لطفا دنباله علت ریزش موهاتون بگردید ریزش ارثی هم درمان داره الکی غصه نخورید خداحافظ
  • ارش ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۲
    0 2
    موهای مردا نود درصد میریزه فقط شما نیستید ک کچلید تو خیابون بببنید مردای بالای ۳۰ سال اکثرا یا کچلن یا درحال کچل شدن هستن... مو میخواید چیکار
  • مرتضی ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۲
    0 0
    سلام لطفا به سوال من پاسخ دهید من که 19سالمه که فامیلی میگه مو من ارثی هست یعنی چه بخوام و نخوام مو من طاس میشه میخواستم بپرسم آیا کدام راهی درمان هست که جلوگیری از طاس شدم مو شدم
  • حسین فیصلی ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
    40 65
    سلام. اونایی که مشکل ریزش مو دارن. خود ارضایی رو بزارن کنار . غذا های سردی و گرمی رو متعادل کنن . خب میرید از عطاری برگ کاری میخرید و میکوبید یا میریزید تو مخلوط کن که حسابی ریز بشه. و هر روز به مدت ۲۰ دقیقه همراه با ماست میزارید رو سرتون . خب .فقط اگه مقدوره براتون موهاتونو شماره ۱ یا ۴ کوتاه کنید که هم تقویت بشه و هم مواد به خوبی روشون بشینه . هنگام شستن موی سر دقت کنید کف سرو خوب میشورید و چربی روی سر باقی نمونه . چون همون باعث شوره میشه و پوست اطراف ریشه ضعیف میشه به امید خدا این راهو ادامه بدید نتیجه میگیرید
  • ..... ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
    69 11
    سلام دوستان من 16 سالمه و حدود یه ساله که ریزش مو دارم اونم نه زیاد فقط موقعه ای که موهامو میشورم حدود ده بیست تا از اونا با پیازچه میرزه رفتم پیش متخصص گفت طبیعیه ولی چون پدرم طاس هست فیناستراید رو واسم تجویز کرد اونو حدوده یه ماهه مصرف میکنم موه هام از جلو دیگه نمیریزه تعداد انگشت شماریم که میریزه از ساقه میریزه پیازچش نمیریزه البته در کنار این قرص موه هامو با جوشیده گزنه نیز میشورم این گیاهو حتما تهیه کنید همون بار اول تاثیرشو میبینید به صورتی که جنس موه هارو قی میکنه و حتی اگه موهارو بشوری بازم ریزشی نمیبینی زمانه مصرفشم هر موقع در روز باشه مشکلی نداره فقط بذارید حدود پنج الی شیش ساعت رو سرتون بمونه بعد که میخوایید سرتون رو بشورید بذارید شامپو حدود 5 دقیقه روی سرتون بمونه امیدوارم همه موهای خوب و پر پشتی داشته باشین
    • قانع ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
      0 0
      سلام ممنون از توضیحاتت میشه اسم متخصصی که بهش مراجعه کردین چیه ؟ ممنون
  • میلاد ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
    0 4
    با سلام و احترام عزیزان اگه ریزش مو دارید یا بپذیرینش یا تغییرش بدید یا رهاش کنید ...منم مشکل ریزش مو دارم سعیم رو هم کردم و درانتها رهاش کردم درسته مو نداریم ولی زندگی زیباتر از این حرفاست .
  • روشنک ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    0 0
    سلام من یه دختر ۲۶ ساله هستم که از ۱۸ سالگی دچار ریزش مو شدم . از همون موقع پیگیری کردم تمام آزمایشات و سونوگرافی و معاینات و... نرمال بوده و هر ساله همه آزمایشات ( هورمونی . تی اف تی . سی بی سی ...) رو چک کردم و سونوگرافی دادم و نرمال بوده الان سالهاست که کلی داروی تقویتی دست زار از دکترای مختلف مثله نیلفروش زاده مصرف کردم هر محلول جدید که اومده از جمله محلول طلسم پنجاه چهل و داروهای فرانسوی و... رو مدتها مصرف کردم ماینوکسیدیل چندین سال مصرف کردم (قطع ناگهانی ماینوکسیدیل به دلیل وابستگی مو به دارو به مو شوک وارد میکنه ) قرص های مکمل زینک فروس سولفات مولتی ویتامین و... در انواع و اقسام خارجی مصرف کردم آمپول بیوتین دپنتن تزریق کردم . مزوتراپی و پی آر پی چندین جلسه انجام دادم و در حال حاضر در حال کچل شدنم خواستم بگم ژنش باشه هیچ درمانی برای ریزش مو ارثی وجود نداره و محکوم به کچل شدن هستن . سالها میلیون میلیون پول دادم برا درمان تو بهترین کلینیکا ویزیت شدم حتی طب سنتی هم امتحان کردم ولی جوابی نگرفتم و همچنان موهام میریزه و کف سرم قابل رویت شده درمان واقعی تو دنیا وجود نداره تمام
  • سجاااد ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
    2 0
    سلام من موهام خیلی خشک و شکننده هستن شروع به ریزش کردن البته از دوطرف سرم نه از وسط دقیقا باید چیکار کنم دلیلش ارثيه کمک کنید ممنون
  • مرجان ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۱
    0 0
    سلام خوب هستین من ۲۶ سالمه موهای من مثل بارون میریزه جوری که الان شدید همه متوجه کمی موهای مندان و اگه همینجور ادامه پیدا کنه تا آخر همین سال کلا طاس میشم تو روخدا یه راه حل یه کمکی کنید خیلی دکتر رفتم فایده نداشته
  • محی ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
    0 0
    سلام، وقتی میگیم ریزش مو ارثی هست یعنی کدوم ویتامین توی بدن من کم هست ؟؟
  • علی ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۱
    0 0
    سلام من الان سربازم موهام در موقع سربازی به طور ناگهانی کم شده البته ارثی هست ایا میتوان جلوش بگیرم
  • سعید ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۰
    0 0
    با سلام من از ۱۶ سالگی ریزش موهام شروع شده و خیلی از مو هام ریخته هر کاری که به سلامت مو ضربه میزده را جلوگیری کردم ولی فایده نداره 'دکتر هم رفتم گفت ارثیه ولی نه ازمایش گرفت ونه سوال دیگه ای پرسید به نظرتون ارثیه یا یه علت دیگه ای داره?
  • محمد ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    50 9
    منم 18 سالمه و ریزش موی شدید گرفتم قبلاً موهام خیلی پرپشت بود ولی یک دفعه شروع کرد به ریزش الآنم که کنکور دارم به خاطر این ریزش نمیتونم تمرکز کنم و درس مو بخونم
  • رضا ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    99 10
    سلام من یه هفته دیگه ۱۹ سالگیم تموم میشه و پامو میذارم تو بیست اما از ۱۷ سالگی که سال سوم دبیرستان بودم ریزش مو داشتم و الان کف سرم معلومه ولی پسروی نداشتع موهام دلیلشم ارثیه نمیدونم چیکار کنم دارم واسه کنکورم میخونم شده بزرگترین استرسم این موها هی خدا
  • مجید ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۴
    0 0
    پولدار که نبودیم دلمون خوش بود خوش تیپ هستیم الان چندسالیه موهام کلی ریخته و از جلوی پیشانیم همینجور رفته بالا دیگه از خودم بدم امده دلم نمیخواد تو هیچ عکسی باشم هرجا عکس میگیرن نمیرم جلو دوربین الان ۳۶سالمه کسی جایی برا درمان قطعی و درست حسابی سراغ داشت لطفا بهم ایمیل بزنه ممنونم
  • منصور ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۳
    22 3
    سلام من۱۸ سالمه وقتی مو هامو شونه میزنم ۵ الی ۱۰ عدد تار مو میریزه وقتی هم که حموم میرم فقط گاهی وقتا حدود۱۰ عدد مو میریزه بابامم سرش کچله ولی عموهام مو دارن لطفا بگین ریزش موهام ارثیه یا طبیعیه لطفا فقط توی یک کلمه بگید
  • tiktak ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
    0 0
    موهایی که قراره بریزه میریزه من 28 سالمه تازه ریزشش شروع شده ولی چشمی معلوم نیست اما خودم متوجه ریزشش شدم توی اینترنت کلی درمان هست که متاسفانه همه گول میخورن او استفاده میکنن ولی اینو بدونین برای هر مو یه درمان هست قرار نیست همه با یه نسخه درمان شن بهترین روش مراجه به یه متخصص پوست و مو
  • علیرضا ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۳۱
    0 1
    الان دیگه کچلی مد شده اهمیتی نداره مو داشته باشی یا کچل باشی پولدار باشی همه چی حله تازه الان دیگه اونای که مو دارن مسخره میکنن همه
  • یوحنا ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۴
    0 0
    سلام من نه پدرم تاسه نه مادرم صبح هم که از خواب پا میشم اصلا رو باشم مو نیست سرم رو هم روزی یکی دوبار شونه میزنم بازم مو داخل شونه نیست اما هروقت میرم حموم داخل کفهای شامپو 30الی40 تار مو حداقل میبینم البته سروتهشون معلوم نیست کدوم وره چون اصلا ریشه ندارم بیشتر اوقات هم از پشت گوشام میریزه حالا به نظرتون بیماری خاصی دارم یانه؟