عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه کتاب جدید ارزش‌گذاری خدمات سلامت منجر به افزایش هزینه‌‌ها در حوزه سلامت می‌شود، گفت: بدون شک اگر دولت در نیمه راه دچار کمبود اعتبار شود جامعه محروم کشور دچار مشکل خواهد شد.

اعتبار بخش سلامت به مناطق محروم و روستاها اختصاص نیافته

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه کتاب جدید ارزش‌گذاری خدمات سلامت منجر به افزایش هزینه‌‌ها در حوزه سلامت می‌شود، گفت: بدون شک اگر دولت در نیمه راه دچار کمبود اعتبار شود جامعه محروم کشور دچار مشکل خواهد شد.

مسعود پزشکیان در گفت وگو با خانه ملت، با یادآوری ابلاغ کتاب جدید ارزش گذاری خدمات سلامت از سوی وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی، افزود: به نظر می رسد این گونه اقدامات تنها صرف هزینه اضافی است و نتیجه مطلوبی به همراه ندارد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اعتباراتی که برای اجرای این کتاب درنظر گرفته شده باید به مناطق محروم تزریق و در جهت بهبود وضعیت سلامت حاشیه شهرها به کار گرفته می‌شد، همچنین کمک به بیماران سرطانی و صعب العلاج نیز از اهدافی بود که اعتبارات آن اکنون در راه اجرای کتاب ارزش نسبی خدمت صرف می شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه اجرا نشدن قانون در جهت اعتبار بخشی به مناطق محروم درحوزه سلامت معضلاتی را پدید می آورد، تصریح کرد: بدون شک اگر دولت در نیمه راه دچار کمبود اعتبار شود جامعه محروم کشور دچار مشکل خواهد شد و شکاف درآمدی افزایش می یابد این درحالی است که توقعات زیادی برای بهبود وضعیت سلامت ایجاد شده و به همین سادگی نیز نمی توان این کمبودها را جبران کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید آنچه که در قانون ذکر شده بود شکل اجرایی به خود می‌گرفت، یادآور شد: در قانون اشاره شده بود تا یک درصد ارزش افزوده برای بهبود سلامت در روستاها و شهرهای محروم و ده درصد خالص هدفمندی یارانه‌ها نیز در جهت کمک به بیماران سرطانی و صعب‌العلاج و ماندگاری پزشکان در مناطق محروم صرف ‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: به نظر می رسد با ابلاغ کتاب جدید ارزش گذاری خدمات سلامت نه تنها شاهد اتفاق اثربخشی در حوزه سلامت نخواهیم بود بلکه هزینه های بخش بهداشت و درمان نیز افزایش خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha