سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: تعداد افرادی که در ارتباط با ابولا جان خود را از دست داده‌اند از 4000 نفر فراتر رفته است.

سلامت نیوز: سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد: تعداد افرادی که در ارتباط با ابولا جان خود را از دست داده‌اند از 4000 نفر فراتر رفته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، «دیوید نابارو»، نماینده ویژه سازمان ملل متحد که روند مقابله با ابولا را پیگیری می‌کند، هشدار داده است که اگر تقریبا تمام کشورها علیه ابولا بسیج نشوند ممکن است جهان تا ابد گرفتار این بیماری باشد. پیش از این سازمان ملل متحد خواهان اختصاص حدود یک میلیارد دلار منابع مالی برای مقابله با بحران شیوع ابولا شده بود اما اعلام شده که تاکنون تنها یک چهارم این مبلغ تامین شده است.

براساس گزارش‌ها، سه کشور گینه، لیبریا و سیرالئون بدترین وضعیت را بین کشورهای درگیر با ابولا دارند و تازه‌ترین داده‌ها نشان می‌دهد که تنها در این سه کشور، 4024 مورد مرگ افرادی گزارش شده که یا به ابولا مبتلا بودند و یا مشکوک به ابتلا بوده‌اند. هشت مورد از مرگ افراد در ارتباط با ابولا در سنگال و یک مورد هم در آمریکا ثبت شده است.

بنابر گزارش بی‌بی‌سی، در مجموع تاکنون 8399 مورد ابتلا یا مشکوک به ابتلا به ابولا ثبت شده که بیشتر آنها در غرب آفریقا بوده است.

خبرگزاری یونایتدپرس نیز در گزارشی اعلام کرد که برزیل نیز خبر اولین مورد مشکوک به ابولا در این کشور را منتشر کرده است. این بیمار که یک مرد 47 ساله است از گینه در غرب آفریقا که کانون شیوع ابولا است به برزیل سفر کرده و روز گذشته (جمعه) وارد خاک این کشور شده است. وی ظاهرا به عنوان پناهنده وارد برزیل شده و پس از رسیدن به یکی از شهرهای جنوبی این کشور به دلیل ابتلا به تب بالا، بلافاصله به انستیتو ملی بیماری‌های عفونی در ریو‌دوژانیرو منتقل شده است.

از سوی دیگر سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد منطقه شرق آسیا که کانون تجارت، حمل‌و‌نقل و نیز مرکز فعالیت شمار قابل توجهی از کارگران مهاجر است، می‌تواند مستعد ورود ابولا باشد اما مقامات این منطقه اعلام کرده‌اند که در تلاش برای تجهیز خود در برابر این ویروس مرگبار هستند.

«شین یانگ - سو»، مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در این رابطه گفت: در حال حاضر شرق آسیا بیش از هر منطقه دیگری در جهان برای واکنش در برابر ابولا آماده است چرا که از تجربه گذشته خود در مورد شیوع سارس و اهمیت اطلاع‌رسانی و آموزش عمومی، نظارت قوی و شفاف‌سازی در چنین شرایطی برای کنترل امراض عفونی درس گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha