شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
کد خبر: 123340

مطالعات محققان آمریکایی نشان می دهد که عادت های غذایی قبل از بارداری، مهمترین عامل تعیین کننده سلامتی در دوران بارداری است.

سلامت نیوز: مطالعات محققان آمریکایی نشان می دهد که عادت های غذایی قبل از بارداری، مهمترین عامل تعیین کننده سلامتی در دوران بارداری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، مصرف بیش از اندازه غذاهای چرب و سرخ کردنی یکی از مهمترین دلایل دیابت دوران بارداری است.

دیابت بارداری (Gestational diabetes) اصطلاحی برای توصیف افزایش سطح قند خون در دوران بارداری است. عدم مدیریت این شرایط مشکلات عدیده ای را برای مادر و نوزاد ایجاد می کند. زایمان پیش از موعد، تولد نوزاد مرده، هیپوگلیسمی (کاهش قند خون)، زردی و تشنج کودک از مهمترین عوارض دیابت بارداری محسوب می شوند.

گرچه دیابت بارداری یک وضعیت موقتی است و پس از زایمان از بین می رود ولی احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 در طول زندگی در زنانی که دیابت بارداری دارند، هفت برابر بیشتر است.

این تحقیقات که به مدت 10 سال در 15 هزار زن باردار انجام شده نشان می دهد که میزان مصرف غذاهای سرخ کردنی از قبیل ماهی، مرغ و سیب زمینی سرخ کرده در دوران قبل از بارداری، احتمال بروز دیابت بارداری را 88 درصد افزایش می دهد.

استفاده از روغن های چند بار مصرف شده رستوران ها اوضاع را وخیم تر می کند و باعث افزایش شاخص توده بدنی می شود.

سرخ کردن غذا منجر به فرآیند اکسیداسیون می شود و این امر باعث می شود که غذا روغن بیشتری جذب کند و اسیدهای چرب غیر اشباع که برای بدن مفید هستند حذف شوند.

سلول های پانکراس در صورت دریافت غذای سرخ کردنی آسیب می بینند و همین موضوع باعث می شود که در زمان مناسب انسولین ترشح نشود و علایم دیابت بروز کند.

به گزارش ساینس، متخصصان تغذیه به تمام افراد و به خصوص زنان باردار توصیه می کند که مصرف غذاهای سرخ کردنی را به حداقل کاهش دهند تا ویتامین و خواص آن حفظ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha